PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Problematika edukace nadaného dítěte - OBSP18772
Anglický název: Education of Gifted Children
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OB2318153
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph.D.
Neslučitelnost : OBSP18771
Prerekvizity : OBSP18703, OBSP18713
Je neslučitelnost pro: OBSP18771
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.03.2010)
Předmět Problematika edukace nadaného dítěte představí studentům v kostce obor pedagogika nadaných (Gifted Education) tak, jak je chápán v mezinárodním odborném kontextu. Předmět přiblíží základní vývoj studia nadání od vymezení pojmu nadání a talent, přes odborná východiska k systému vzdělávací péče jako jsou: identifikace talentu psychologem a pedagogem, charakteristické projevy chování a učení, možné způsoby výuky a vzdělávacích intervencí v homogenním či heterogenním edukačním uspořádání. V praktické části studia nahlédnou studenti do intervencí realizovaných pro tyto žáky v našem státě, získají představu o formě individuálního plánu, seznámí se s problémy rodiny s nadaným dítětem a obecně také s možnostmi podpory této skupiny dětí mimo základní rámec školy. Předmět v závěru představí také organizace a instituce, které se podporou mimořádně nadaných dětí zabývají, a to ať již na poli výzkumném, vzdělávacím nebo i volnočasovém či poradenském. K úspěšnému složení zápočtu bude studentům zapotřebí zpracovat praktický projekt výuky nadaného žáka v integrované formě vzdělávání (např. vyučovací hodinu s obohacováním, IVP, kzuistickou studii apod.) Závěrečný projekt musí být předem schválen vyučujícím předmětu.
Literatura
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.03.2010)

Matějček ,Z.: Pozitivní a negativní faktory v socializaci dítěte. In Podpora optimálního rozvoje osobnosti dětí z prostředí minorit.Sociální, pedagogické a psychologické aspekty utváření osobnosti romských dětí a dětí z prostředí jiných minorit. Brno: Fak.soc. studií MUNI. 2003.ISBN 80-85947-82-X.65-71

PRŮCHA,J.:Multikulturní výchova: teorie-praxe-výzkum. Praha:ISV, 2001. ISBN 80-8566-72-2

Šotolová, Eva: Vzdělávání Romů. Praha: Grada Publishing, 2000, s. 75. ISBN 80-7169-528-9.

Šotolová, Eva: Vzdělávání Romů. 2. rozšířené vyd. Praha: Grada Publishing, 2001, s. 84., ISBN 80-247-0277-0.

Šotolová, Eva: Příchod Romů do Evropy. In: Romové - reflexe problému. Soubor textů k romské problematice. Praha: SOFIS - Sdružení pro humanitní výchovu a vzdělávání, 1997, s. 52 - 106. 2. vydání 1998 s. 52 - 106.(50%) ISBN 80-902439-0-8.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK