PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Rozvoj počáteční gramotnosti - OBSP18380
Anglický název: Initial Literacy and Its Development
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/0, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Prerekvizity : OBSP18099
Záměnnost : OBSP18780
Je záměnnost pro: OBSP18780
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.03.2010)
Cílem kurzu je seznámit studenty se současným pojetím rozvoje gramotnosti na počátku školní docházky (a v průběhu primární školy) a s didaktickým systémem, který tento rozvoj ovlivňuje. Obsah kurzu je zaměřen na psychologické základy výuky počátečního čtení a psaní, na metodické postupy užívané ve školní praxi a na didaktické principy, které školní výuka musí respektovat (individualizace práce, hodnocení individuálního rozvoje atd.). Součástí kurzu je i řízená průběžná praxe, při které se studenti seznámí s praktickou aplikací variabilních metodických postupů, včetně postupů alternativních didaktických systémů. Kurz bude realizován formou přednášek a seminářů. Semináře budou probíhat v prostorách základních škol tak, aby praktická a teoretická výuka bylo efektivně integrována.
Literatura
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.03.2010)

DOLEŽALOVÁ,J. Prvopočáteční psaní. Hradec Králové: Gaudeamus, 2002.

KŘIVÁNEK, Z., WILDOVÁ, R. Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha: UK PedF, 1998.

TYMICHOVÁ, H. Nauč mne číst a psát. Praha: SPN, 1999.

WILDOVÁ,R. Aktuální problémy didaktiky prvopočátečního čtení a psaní. Praha: UK PedF, 2003.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK