PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Výběrový seminář z VV - spec. VV - OB7321327
Anglický název: Art Education. Optional course
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/3, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Helena Kafková, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: NOVOM8AP (26.02.2015)
Didaktické uchopení vlastních výtvarných zkušeností, znalostí z historie a teorie umění.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: NOVOM8AP (26.02.2015)

Cíl výuky: Didaktická transformace vlastních výtvarných zkušeností a znalostí z teorie a historie umění.

Literatura
Poslední úprava: NOVOM8AP (26.02.2015)

Bláha, J. Výtvarné umění a hudba. Tvar, prostor a časI/1. Praha: Togga 2012. ISBN 978-80-87258-69-9

Fišer Z., Havlík V., Horáček, R. Slovem, akcí, obrazem. Brno: MU 2010. ISBN 978-80-210-5389-2

FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V. Galerijní a muzejní edukace 1: vlastní cestou k umění: vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012, 315 s. ISBN 978-80-7290-535-5.

Fulková, M., Novotná, M. Výtvarná výchova pro6. a7. roč. ZŠ a víceletá gymnázia.

Praha: Fortuna 1997. ISBN 80-7168-382-5

Fulková, M. Když se řekne…vizuální gramotnost. In Výtvarná výchova 2002. č. 4. ISSN

1210-3691

Hausenblas, O. Modelové rozpracování klíčových kompetencí.http://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/435/modelove-rozpracovani-klicovych-kompetenci.html/

Kesner, L. Muzeum umění v digitálním věku. Praha: Argo a NG 2000. ISBN 80-7035-155-1(NG) a 80-7203-252-6 (Argo)

Třeštík, M. Umění vnímat umění. Praha: Gasset 2011. ISBN: 978-80-87079-15-7

Fulková, M.; Slavík, J.; Novotná, M.: Výtvarná výchova 6. - 7., 8. - 9. roč. (učebnice)

Roeselová,V. : Námět ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1995

Roeselová,V. : Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1997

Cikánová, K.: Kreslete si s námi. Praha, Aventinum 1992,1997

Cikánová, K.: Malujte si s námi. Praha, Aventinum 1993,1996

http://www.crea-edu.cz/co-je-kreativita

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (01.02.2019)

Studující předloží reflektované portfolio sestávající z dokumentace vlastních výtvarných činností a pedagogických pokusů.

Sylabus -
Poslední úprava: NOVOM8AP (26.02.2015)

Obsah - klíčová slova : dětský výtvarný projev, záměrné rozvíjení, koncepce výtvarného vzdělávání, historicko-společenský kontext, kritický náhled, problém, hledání řešení, teoretická reflexe.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (01.02.2019)

zápočet

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK