PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika TV II - OB7320324
Anglický název: P.E. Didactics II
Zajišťuje: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:ústní
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc.
Prerekvizity : OB7320323
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc. (27.05.2019)
Praktická aplikace poznatků Didaktika I v režimu mateřské školy. Reflexe a analýza vlastní přípravy a praktické realizace řízené činnosti.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc. (28.03.2019)

Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. www.vuppraha.cz
Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy nejmenších dětí. Praha: UK PedF, 2007.
Dvořáková, H. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte. Praha: Portál, 2002.

Dvořáková, H. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: RAABE, 2011.

Dvořáková, H., Baboučková, V. Růst a motorická výkonnost předškolních dětí v roce 2010 a v generačním posunu. Praha, PedF UK 2014.
Další literatura zadaná vyučujícími k jednotlivým předmětům a didaktikám sportů.

.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc. (28.03.2019)

ÚSTNÍ ZKOUŠK - OTÁZKY:

A. 1. Školské dokumenty, pojetí tělesné výchovy v MŠ – cíle, úkoly, kompetence.

     2. Pohyb v životě dítěte – benefity

     3. Ontogeneze motoriky v propojení s tělesným a psychickým vývojem

     4. Pohybové schopnosti a možnosti zátěže v předškolním věku

     5. Učení se a motorické učení

     6. Učitel a proces vyučování – osobnost, typy, hlavní činnosti

     7. Pedagogické zásady v TV, základní postupy (metody nácviku) v TV.

     8. Metody a styly v TV v mateřské škole

     9. Organizační formy TV v MŠ

   10. Sociálně-interakční a metodicko-organizační formy

   11. Efektivita TV procesu a možnosti její diagnostiky

   12. Diagnostika a motorické testy u předškolních dětí

   13. Děti se zvláštními potřebami (inkluze)

 

B.  1. Základní motorika, psychomotorika – charakteristika, obsah, realizace v MŠ

      2. Gymnastické činnosti – charakteristika, obsah, realizace v MŠ

      3. Hry v mateřské škole – charakteristika, obsah, realizace v MŠ

      4. Hudebně-pohybová výchova – charakteristika, obsah, realizace v MŠ

      5. Základy atletiky – charakteristika, obsah, realizace v MŠ

     6. Plavání – charakteristika, obsah, realizace v MŠ

     7. Zdravotní TV – charakteristika, obsah, realizace v MŠ

     8. Pobyt v přírodě, sezónní činnosti – charakteristika, obsah, realizace v MŠ

     9. Lyžování, bruslení – charakteristika, obsah, realizace v MŠ

   10. Zájmová TV v předškolním věku, raná sportovní specializace.

 

Sylabus
Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (26.03.2008)

Praktická aplikace poznatků Didaktika I v režimu mateřské školy. Vlastní příprava a praktická realizace řízené činnosti s dětmi v MŠ. Sebereflexe a evaluace ostatními.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc. (28.03.2019)

Účast na seminářích, praktický výstup - řízení TV v MŠ, zkouška.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK