PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Reflexivní praxe v MŠ z HV III - OB7308334
Anglický název: Musical Continuous Practice III
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPB01H1D5B
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
Studenti v rámci pedagogické praxe budou hrát na klavír umělé a lidové písně pro předškolní děti, v hodině uplatní hru na sopránovou zobcovou flétnu. Požadavkem na splnění klasifikovaného zápočtu též je, aby dětem zahrály přednesovou skladbu, kterou na počátku budou vhodně motivovat. Při hře písní je požadavkem kvalitní hra na klávesový nástroj. Podmínkou pro klasifikovaný zápočet je účast alespoň na jednom koncertu nebo vybraného hudebně metodického semináře, který se vztahuje k hudebnímu vzdělávání dětí v předškolním věku.
Cíl předmětu
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)

Reflexní praxe v Hv v MŠ  obsahuje náslechy u kvalitních učitelů, kteří pak studentům vytvoří podmínky pro jejich pedagogické výstupy. Ty pak následně s nimi a s metodikem rozeberou a společně vyhodnotí jejich kvalitu. 

Literatura
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)

SEDLÁK, F.  Didaktika hudební výchovy na l. st. ZŠ. Praha : SPN 1985, s.311.

PECHÁČEK. S., VÁŇOVÁ, H, aj. : Praktické úkoly z didaktiky hudební výchovy pro l. st. základní školy. Praha : Karolinum 2001.s. 282, ISBN 80-246-0365-9.

VÁŇOVÁ, H. :Pěvecká tvořivosti na základní škole. Praha: SPN 1984,s..120.

KODEJŠKA, M. Hudební výchova dětí  předškolního věku..II. Hudební prostřední v rodině a mateřské škole. Praha: UK, 1991,s.60, ISBN  80-7066-488-6.

KODEJŠKA,M. Integrativní hudební výchova v mateřské škole. Praha: PedF UK 2002,s.76, ISBN 80-7290-080-3

VÁŇOVÁ, H. Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací. Praha : UK-PedF, 2004, s.79  ISBN  80-7290-155-9.

HERDEN, J. Hudba pro děti. Vysokoškolská učebnice. Praha : UK 1992, s. 193, spoluautoři Kolář J (s.25 - 47, Jenčková E. (s. 90 - 124), ISBN 80-7066-522-X.

HERDEN, J. My pozor dáme a posloucháme. Posloucháme hudbu se žáky 1. st. ZŠ. Praha : Scientia, 1994,s. 119, ISBN 80-85827-56-5.

HERDEN, J. Hudba jako řeč. O poslechu doma i ve škole. Praha : Scientia 1998, s.. 89, ISBN 80-7183-126-3.

TICHÁ, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací.

Praha  Národní informační a poradenské středisko pro kulturu  2004. ISBN 80-7068-186-1.

TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Praha : Portál 2005, s.148, ISBN 80-7178-916-X.

JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Tandem 2002, s. 320, ISBN 80-903115-7-1.

Metody výuky
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)

Metody výuky umožní studentům si vyslechnout náslech od učitelky. Podle Třídního vzdělávacího programu pak budou rozděleny úkoly do jednotlivých týdnů pro studenty.  Třídní učitelka bude  buď aktivně zapojena do výuky spolu s ostatními studenty a nebo dá příležitost studentovi samostatně pracovat s dětmi ve třídě. Třídní učitelka a metodik z fakulty pak vyhodnotí pedagogické situace, které nastaly v průběhu hodiny a na konci semestru zapíše klasifikovaný zápočet. Studenti budou zaznamenávat průběh výuky (náslechu). Tento materiál pak předloží fakultnímu metodikovi při zkoušce z Didaktiky Hv III.

Sylabus
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)

Obsahové zaměření reflexivní praxe je předem dohodnuté se cvičnými učitelkami. Studenti si připraví pro děti 2 dvacetiminutová zaměstnání, vždy s jednou převažující hudební činností (pěveckou, instrumentální, hudebně pohybovou, poslechovou). Dále si studenti připraví pro děti dvě dvacetiminutová zaměstnání s námětem Velikonoce (včetně integrativních záměrů do ostatních estetickovýchovných aktivit).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK