PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Tvorba a design multimediálních aplikací - OB2319602
Anglický název: Building and Designing Multimedia Applications
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OB2319611
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D.
Prerekvizity : OB2319307, OB2319506
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: STEJSKAL/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2009)
Cílem studijního předmětu je osvojení příslušných poznatků a dovedností týkajících se základních pojmů a příslušného teoretického aparátu z oblasti technologické podstaty multimedií, jejich využití a tvorby a současně navodit osvojení potřebných činností při ovládání multimediálního prostředí osobního počítače včetně dalších vybraných zařízení využívaných v multimediálních systémech. Předmět je obsahově orientován na technické a programové vybavení multimediálních systémů, včetně volby a ovládnutí příslušných zařízení či programů a pochopení jejich specifik a funkčních možností, problematiku analogového a digitálního zpracování signálů, záznamu, reprodukce a kódování zvuku a obrazu, formáty zvukových a obrazových souborů, možnosti a způsoby využití programového vybavení pro zpracování zvuku a obrazu a na poznání možností a způsobů tvorby multimediálních aplikací na dalších platformách včetně orientace do oblasti 3D, VRLM a fraktálové grafiky.
Literatura
Poslední úprava: STEJSKAL/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2009)
  • ČADA, O. Digitální video krok za krokem. Praha : Grada Publishing, 2002.
  • HAMLIN, J. S. Grafika a animace. Brno : Unis Publishing, 2000..
  • JUŘICA, J. Video na počítači. Praha : Computer Press, 2002.
  • KOHOUTKOVA, J. Hypermedia Interfaces to Relational Data Structures. Amsterdam : Universiteit van Amsterdam, 2003.
  • PECINOVSKÝ, J. Upravujeme digitální video. Praha : Grada Publishing, 2002.
  • SUTCLIFFE, A. Multimedia and virtual reality: designing usable multisensory user interfaces. Mahwah, N.J. : Lawrence Erlbaum, 2003.

Sylabus
Poslední úprava: STEJSKAL/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2009)
ZÁKLADNÍ POJMY
  • Multimedia
  • Jednotlivé multimediální složky
  • Grafické prvky, zvuk, video
DRUHY A VLASTNOSTI MULTIMEDIÍ A JEJICH UPLATNENÍ
  • Zdroje multimediálních dat
  • Formáty a jejich specifikace
  • Uplatnení multimedií v praxi
HARDWARE PRO ZPRACOVÁNÍ MULTIMEDIÍ
  • Jednotlivé snímací prvky, kamery, rozlišovací schopnost, digitální foto
  • Grafické karty a grafické akcelerátory, vývoj, standardy, základní parametry
  • Monitory, projektory
PRÁCE SE ZVUKEM A VIDEEM NA POCÍTACI
  • Editory a strižny, nelineární strih videa - vlastní seznámení se software
  • Komprese dat
  • Základy práce s kamerou + ostatní zdroje
PROGRAMY PRO TVORBU MULTIMEDIÍ
  • Zvukové editory
  • Práce s nekolika typy strižen
  • Charakteristika specializovaných programu pro animaci, vytvárení virtuálních scén (3D grafika)
MULTIMEDIÁLNÍ APLIKACE
  • Užití ve výchove a vzdelávání
  • Základní postupy a pracovní návyky pri príprave a realizaci multimediálních projektu
  • Konecná úprava, adjustace a distribuce
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK