PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Edukace nadaného dítěte - OB2318153
Anglický název: Gifted Children and Their Education
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/0, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (15)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Neslučitelnost : OB2318151, OB2318152
Prerekvizity : OB2318099, OB2318220
Je neslučitelnost pro: OB2318152, OB2318151
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: VALESOB (03.10.2010)
Študenti získajú základné poznatky o problematike nadania a talentu - základná terminológia a definície, multidimenzionálne modely talentu, metódy a problémy pri identifikácii nadaných detí, možné problémy nadaných detí, rodičovstvo nadaných detí, vzdelávanie a podpora nadaných detí v škole, legislatíva, individuálne vzdelávacie plány.
Literatura
Poslední úprava: VALESOB (03.10.2010)

1. Prednášky k predmetu

2. LAZNIBATOVÁ, J. 2001. Nadané dieťa : jeho vývin, vzdelávanie a podporovanie. Bratislava : IRIS. 394 s. ISBN 80-88778-32-8

3. MÖNKS, F. J. A KOL. 2002. Naše dítě je velmi nadané : rukověť pro rodiče a učitele. Vyd. 1. Praha : Grada. 98 s. ISBN 80-247-0445-5.

4. www.centrumnadania.sk

5. www.centrumnadani.cz

6. www.nadanedeti.cz

7. www.nadanie.sk

Požadavky ke zkoušce - slovenština
Poslední úprava: VALESOB (03.10.2010)

Podmienky zápočtu:

max. 2 absencie na kurze

aktivita na prednáškach

Sylabus - slovenština
Poslední úprava: VALESOB (03.10.2010)

1. Vymedzenie pojmu nadanie a talent

2. Multidimenzionálne modely talentu a nadania (Model A. J. Tannenbauma, Joseph S. Renzulli - tříkruhová koncepcia nadania, Mönksov triadický model, Francoys Gagne - diferencovaný model nadania a talentu)

3. Rozpoznávanie a identifikácia nadaných detí

4. Nadané deti so zlými známkami v škole (možné školské problémy)(Podvýkonoví nadaní, Dvojitá výnimočnosť (dvojitá diagnóza)

5. Rodičovstvo nadaného dieťaťa

6. Nadané deti a škola - vzdelávanie a školská podpora

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK