PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Souborná zkouška z německého jazyka - OB2307A48
Anglický název: Comprehensive Exam in German Language
Zajišťuje: Katedra germanistiky (41-KG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:písemná
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Soub [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: němčina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
Garant: doc. Dr. phil. PhDr. Dalibor Zeman, Ph.D.
Prerekvizity : OB2307A19, OB2307A20, OB2307A21
Záměnnost : OB2307A49, OB2307048
Je záměnnost pro: OB2307A49, OB2307048
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: MIKESOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.01.2013)
Výstupem předmětu je písemný test, jehož úspěšné absolvování je podmínkou postupu k ústní státní závěrečné zkoušce. V testu jsou prověřovány především znalosti z morfologie, syntaxe, lexikologie a slovní zásoby německého jazyka a dále receptivní řečová dovednost čtení s porozuměním. Úspěšné absolvování testu je podmínkou ke konání státní závěrečné zkoušky, která bude probíhat již pouze ústně. Výuka v předmětu neprobíhá.
Požadavky ke zkoušce - němčina
Poslední úprava: NECASOVA/PEDF.CUNI.CZ (13.06.2014)
Podklady pro hodnocení Souborné zkoušky z německého jazyka
Souborná zkouška z německého jazyka je realizována formou písemného testu a ověřuje stupeň ovládnutí německého jazyka na úrovni C1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky:
"Rozumí širokému rejstříku náročných a dlouhých textů a rozpozná implicitní významy textů. Umí se plynule a pohotově vyjadřovat bez zjevného hledání výrazů. Umí jazyka užívat pružně a efektivně pro společenské, akademické a profesní účely. Umí vytvořit srozumitelné, dobře uspořádané, podrobné texty na složitá témata, čímž prokazuje ovládnutí kompozičních útvarů, spojovacích výrazů a prostředků koheze. Dobře ovládá široký rozsah jazyka, který mu/jí umožňuje vybírat si formulace tak, aby se vyjádřil(a) jasně a na odpovídající stylové rovině k široké škále obecných, akademických, profesních témat či témat týkajících se volného času, aniž by musel(a) jazykově redukovat to, co chce vyjádřit. Dodržuje důsledně vysoký stupeň gramatické správnosti. Zřídka se dopouští systémových chyb a tyto chyby jsou sotva postřehnutelné, ale pokud se objeví, obvykle jsou opraveny." (SERR, 2001, s. 24, 28)
Výstupem souborné zkoušky je čtyřstupňová klasifikace (výborně, velmi dobře, dobře, neprospěl/a). Známka je stanovena na základě bodového ohodnocení. U souborné zkoušky lze dosáhnout maximálně 100 bodů (10 bodů čtení s porozuměním, 90 bodů gramatická část), minimální hranice pro úspěšné absolvování zkoušky je 66 bodů.
Vyhodnocování Souborné zkoušky z německého jazyka je v souladu s prováděcím ustanovením pro jazykové zkoušky formulovaným mezinárodní organizací ALTE, která schvaluje jazykové certifikáty a uděluje jejich mezinárodní platnost, a podle níž se řídí většina evropských certifikovaných jazykových zkoušek.
Bodové hodnocení souborné zkoušky z německého jazyka: 100 - 91,5  - výborně   91 - 80      - velmi dobře   79,5 - 66   - dobře   65,5 - 0     - neprospěl
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK