PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Logopedie - spec. didaktika I - O04318267
Anglický název: Logopedics - Didactics I
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (10)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: LOGO
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Blanka Housarová, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Pedagogika > Speciální pedagogika
Prerekvizity : O04318266
Je prerekvizitou pro: O04318268
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Erudio ()
Vzdělávací a rehabilitační programy pro dospělou populaci s poruchami sluchu a řeči při diagnózaách: dysartrie, dysfázie, afázie, hlasové poruchy, poruchy řeči a jazyka při demnci, poruchy tempa a plynulosti řeči dospělých.
Literatura
Poslední úprava: Erudio ()

Sovák.M.: LOgopedie. Praha: 1981

Lechta, V.: Logopedické repetitorium. Bratislava: 1990.

Kiml,J.: Afázie a reedukace řeči. Praha 1969.

Klenková, J.: Logopedie I. Brno: 2000.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (25.02.2005)

Cíl kurzu:

Seznámení s problematikou logopedické péče v adolescenčním a dospělém věku, nejčastější poruchy řeči ( afazie, dyzartrie, dysfagie), logopedické působení u osob s demencí, spolupráce s rodinou klienta s vadou řeči

Obsah kurzu:

změny v řeči a komunikaci v procesu stárnutí, faktory, ovlivňující řeč a komunikaci

přetrvávající poruchy řeči ( dyslalie, dyzartrie,balbuties)

afazie

poruchy řeči u demence

získaná dyzartrie, anartrie

dysfagie

nejčastější onemocnění ( poruchy, syndromy, onemocnění) s poruchou řeči a komunikace (PN, Alzheimer.chor., )

zařízení pro osoby s NKS, možnost využívání AAK u seniorů, logopedické působení při paliativné léčbě

individuální a skupinová logopedická péče, poradenství v logopedii, možnosti spolupráce s rodinou klienta, kvalita spolupráce v různých etapách logopedické péče s klientem dospělém a seniorském věku

metodika

metodika matematiky

metodika výuky cizího jazyka

metodika výuky HV a TV

metodika výuky českého jazyka, metodika logopedické péče v speciálních školách

hodnocení žáka, problematika výuky v 1. ročníku,

rámcové vzdělávací plány, školní programy, etická výchova na speciální škole (obecně), mimoškolní aktivity dětí s NKS, speciální programy, legislativa

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK