PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Tvorba didaktických materiálů - O02319908
Anglický název: Designing of Didactics Materials
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: ON2319853
Vysvětlení: Rok5
Staré označení: TDIM
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Základy techniky
Prerekvizity : O02319321
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Erudio ()
Předmět K85 Tvorba didaktických materiálů spojuje předchozí výuku technicky a didakticky zaměřených předmětů studia technické a informační výchovy. Orientuje se na výuku využití dostupných technických prostředků pro přípravu širokého spektra různých typů didaktických materiálů, a to pro fáze přípravy, průběhu a diagnostiky výuky. V souladu s orientací druhého cyklu studia je posláním tohoto předmětu rozvinout schopnost studentů pedagogicky a didakticky vhodným způsobem uplatnit nabyté technické znalosti. Tímto způsobem pomůže tento předmět vytvořit předpoklady pro další rozvoj schopností praktické aplikace ICT ve vzdělávání.
Literatura
Poslední úprava: Erudio ()

BRDIČKA, B. Učení s počítačem. Praha, Reprodukční a knihařské pracoviště PřF UK, 1996, skripta, dostupné z URL

BYČKOVSKÝ, P. Základy měření výsledků výchovy. Praha : ČVUT, 1983.

Koncepce státní informační politiky ve vzdělávání. http://www.msmt.cz/pdf/kestazeni/SIPveVZ.doc

LUHAN, M. Jak rozumět médiím. Praha : Odeon, 1991.

MAREŠ, J., SLAVÍK, J., SVATOŠ, T., ŠVEC, V. Učitelovo pojetí výuky. Brno : Masarykova univerzita, 1996.

RAMBOUSEK,V. Funkce technických výukových prostředků ve vyučovacím procesu. In: Didaktická technologie. Praha, Karolinum, 1994, s. 42 - 90.

SLAVÍK, J., NOVÁK, J. Počítač jako pomocník učitele. Praha : Portál, 1997.

Státní informační politika. http://www.vlada.cz/rady/sip/dokumenty/sip.win.htm

Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Eva Battistová (20.09.2005)
  • Vliv pojetí práce učitele na tvorbu didaktických materiálů
  • Možnosti přípravy materiálů pro výuku:
  • dokumenty vytvářené v prostředí textového editoru
  • prezentace vytvářené obecnými i prezentačními programy
  • WWW prezentace
  • multimédia jako didaktický materiál
  • použití autorských systémů
  • vytěžování dat z informačních zdrojů
  • Didaktické testy ? tvorba testů a analýza výsledků
  • Zpracování didaktických informací a využití počítačových forem evidence pedagogických dat pro přípravu didaktických materiálů
  • Dopad reflexe výuky na přípravu na výuku, analýza hodnocení žáka

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK