PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika technické a informační výchovy - O02319411
Anglický název: Didactics of Technology Education and Information Education
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok4
Staré označení: DTIV
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Základy techniky
Prerekvizity : OSOZ1T
Je prerekvizitou pro: O02319441
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Erudio ()
Studijní předmět Didaktika technické a informační výchovy vede studenty v návaznosti na didaktiku jako teorii výchovného vyučování k pochopení teoretických základů a k snazší orientaci v předmětu. Seznamuje studenty se zákonitostmi vzdělávání a vyučování předmětům technické a informační povahy. Cílem předmětu Didaktika technické a informační výchovy je seznámení studentů s významem, vznikem a úkoly předmětu, vedení k pochopení vývojových tendencí, seznámení se základními otázkami cílů, úkolů, obsahu a prostředků vyučování a vzdělávání, vyučovacích principů, metodami, organizačními formami a prostředky vhodnými pro předměty povahy technické a informační.
Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Eva Battistová (21.09.2005)
  • MOŠNA, F., aj. Didaktika základů techniky 2. díl. Praha : Univerzita Karlova, 1991.
  • MOŠNA, F., aj. Didaktika základů techniky I. Praha : SPN, 1990.
  • PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996.
  • RYS, S. Hospitace v pedagogické praxi. Praha : SPN, 1988.
  • RYS, S. Příprava učitele na vyučování. Praha : SPN, 1979.
  • SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2014)
  • Klasifikovaný zápočet se skládá z části písemné ve formě testu a ústní obhajoby zápočtové práce.
  • Úspěšné splnění kontrolního testu orientovaného na ověření úrovně získaných vědomostí v rozsahu výuky.

 

Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Eva Battistová (23.09.2005)
  • Technické vzdělávání jako součást všeobecného vzdělávání, technická a informační výchova v systému výchovy
  • Výchovně vzdělávací cíle v technicky zaměřených předmětech
  • Metody vhodně využitelné v předmětech technické a informační výchovy
  • Organizační formy
  • Principy a podmínky vyučovacího procesu
  • Rozvíjení myšlení, technického myšlení, logická struktura činností, formy komunikace
  • Bezpečnost a hygiena práce v technicky zaměřených předmětech

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2014)
  • Aktivní účast ve výuce.
  • Úspěšné absolvování všech zadaných úloh k řešení.
  • Úspěšné splnění kontrolního testu orientovaného na ověření úrovně získaných vědomostí v rozsahu výuky.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK