PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Internet jako didaktické prostředí - O02319032
Anglický název: Internet as Didactical Environment
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2009)
Kurz "Internet jako didaktické prostředí" je určen pro studenty magisterského studijního programu učitelství pedagogika v kombinaci s dalším aprobačním předmětem. Je začleněn v učebním plánu do 10. semestru studia. Jedná se o povinný kurz zařazený do učebního plánu daného studia s dotací 1/1 hodiny týdně. Kurz je uzavřen klasifikovaným zápočtem. Posláním předmětu Internet jako didaktické prostředí je seznámit teoreticky i prakticky s možnostmi využití Internetu jako prostředí pro edukaci. Hlavní pozornost je věnována systémům VLE (Virtual Learning Environment) a didaktickému využití video-konferencí ve vzdělávání na ZŠ, popř. na SŠ. Studenti navrhují strukturu a připravují materiály pro on-line kurz, navrhují a prakticky vyzkoušejí různé typy vzdělávacích aktivit provozovaných prostřednictvím Internetu.
Literatura
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2008)

BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. Kladno : AISIS, 2003. ISBN 80-239-0106-0.

ČERNOCHOVÁ, M. Příprava budoucích eUčitelů na eInstruction. Kladno : AISIS, 2003. ISBN 80-239-0938-X.

eLearning. Better eLearning for Europe [on-line]. [cit.10.2.2005]. European commission, 2001. Dostupné na: http://www.know-2.org/k2docs/markswabey_17-06-03_15-01-53.pdf

NICHOLS, M. A theory for eLearning [on-line]. [cit.10.2.2005]. Educational Technology & Society, 6(2), pp.1-10. Dostupné na: http://ifets.ieee.org/periodical/6-2/1.pdf.

Elearning standards. http://www.elearning-standards.com/links.htm

E-learning. http://agelesslearner.com/intros/elearning.html

Infovek. http://www.infovek.sk

The Encyclopedia of Educational Technology. http://coe.sdsu.edu/eet/

Webquest. http://www.webquest.cz

Sylabus -
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2008)

Možnosti využití Internetu ve školním vzdělávání. Úloha Internetu jako didaktického prostředí. Trendy využití Internetu pro vzdělávání.

Základní pojmy (VLE, LMS, Webquest, elearning, on-line kurz).

Hlavní nástroje pro učitele a nástroje pro žáka v elearningových prostředích.

Práce s hotovými on-line kurzy v roli učitele, v roli žáka.

Základy práce s Moodle pro tvůrce kurzů. Týmová práce s cílem vytvořit on-line kurz v Moodle určený pro výuku na ZŠ nebo SŠ. Tvorba scénáře.

Základy práce s HotPotatoes.

Praktické vyzkoušení videokonference.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK