PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktické praktikum z biologie - O02302081
Anglický název: Seminar in Didactics of Biology
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (12.01.2012)
Kurz navazuje na základní znalosti z didaktiky biologie, geologie a environmentalistiky. Rozvíjí dovednosti studentů ve vybraných oblastech.
Literatura
Poslední úprava: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (12.01.2012)

Kalhous, Z. - Obst, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.

Sylabus
Poslední úprava: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (12.01.2012)

1. Způsoby pojetí výuky (badatelsky-orientované vyučování, činnostní vyučování, zážitková pedagogika, metoda kritického myšlení).

2. Problémy stanovení výukových cílů, příklady taxonomií výukových cílů.

3. Oblíbenost přírodopisu, biologie, geologie a environmentalistiky u žáků. Oblíbenost jednotlivých témat v těchto oborech a motivace žáků k jejich studiu.

4. Tvorba výukových pomůcek využitelných pro jednotlivé způsoby pojetí výuky. Oblíbenost výukových pomůcek žáky, efektivita výukových pomůcek s ohledem na dosažení výukového cíle.

5. Metody pedagogického výzkumu, konstrukce základních výzkumných nástrojů.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK