PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
PC7-Správa počítačových systémů školy (univerzitní základ pro studijní obory uč. SŠ a 1.st.ZŠ) - O02119807
Anglický název: PC7 - School Computer Systems Administration
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D.
Prerekvizity : O02119802, O02119803, O02119804, O02119805
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (27.09.2007)
Posláním studijního předmětu PC7 Správa školních počítačových systémů je docílit u studentů základního vhledu do problematiky informačních systémů využívaných ve školním prostředí a základní způsobilosti pro práci v oblasti managementu a správy školních počítačových systémů a současně navodit vhodné podmínky pro další individuální rozvoj studentů ve směru identifikace potřeb školy v oblasti školních informačních a počítačových systémů v návaznosti na probíhající kurikulární reformu. Cíl studijního předmětu PC7 Správa školních počítačových systémů spočívá v osvojení příslušných teoretických poznatků a praktických dovedností z oblasti školních informačních systémů, budování internetové prezentace školy, datových úložišť výukových objektů a využívání prostředků informačních a komunikačních technologií pro podporu vyučování. Součástí předmětu je seznámení s aktuální situací v problematice koordinace informačních a komunikačních technologií (ICT) na škole.
Literatura
Poslední úprava: NEUMAJER/PEDF.CUNI.CZ (04.10.2007)

Studijní literatura:

BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. Kladno : AISIS, 2003.

ČERNOCHOVÁ, M. Příprava budoucích eučitelů na einstruction. Kladno : AISIS, 2003.

ČERNOCHOVÁ, M., KOMRSKA, T., NOVÁK, J. Využití počítače při vyučování. Praha : Portál, 1998.

KLIMEŠ, C., PROCHÁZKA, J. Projektování informačních systémů 1. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2005.

MERENYI, Á., SZABÓ, V., TAKÁCS, A. 101 ideas for innovative teachers. Budapešť : Microsoft, 2006.

NEUMAJER, O. Budujeme školní web. Brno : CP Books a. s., 2005.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. MŠMT, VÚP Praha, 2007.

RŮŽIČKA, O. Internet pro učitele. Praha : Computer Press, 2001.

SLAVÍK, J., NOVÁK, J. Počítač jako pomocník učitele. Praha : Portál, 1997.

ZOUNEK, J. Internet pro pedagogy. Praha : Grada Publishing a. s., 2001

Budujeme školní web

Calibrate

Česká škola

Dilleo

E-gram

ICT metodik

Jednota školských informatiků

Metodický portál

Sociální klima

Telmae

Učitelský spomocník

Sylabus -
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (27.09.2007)

INFORMAČNÍ PROSTŘEDÍ ŠKOLY

ŠKOLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉMY

INTERNETOVÁ PREZENTACE ŠKOLY

ICT V KONTEXTU RÁMCOVÝCH VZDĚLÁVACÍCH PROGRAMŮ

FUNKCE ICT KOORDINÁTORA NA ŠKOLE

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK