PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Internet jako didaktické prostředí - O01319904
Anglický název: Internet as Didactical Environment
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2006
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: INDP
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Josef Procházka, Ph.D.
Prerekvizity : O01319903
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Eva Battistová (21.09.2005)
Posláním studijního předmětu PC4 Internet jako didaktické prostředí je prohloubit poznání vlastností a didaktických možností počítačových sítí a informačních systémů a navodit u studentů způsobilost aktivně využívat počítačovou síť Internet a informační systémy pro podporu jejich studijní a pedagogické činnosti. Cílem studijního předmětu je vybavit studenty ve vazbě na již absolvované kurzy příslušnými vědomostmi a kompetencemi z oblasti technických prostředků počítačových sítí, využívání služeb sítě Internet včetně možností publikování didaktických dokumentů a základů vlastní tvorby WWW stránek respektujících didaktické zásady a obecně platná kritéria pro tvorbu výukových materiálů. Komunikační a informační význam Internetu předmět doplňuje o základní principy návrhu a vývoje informačních systémů a klade si za cíl objasnit studentům principy a techniky databázových systémů a naučit je vytvořit s konkrétním databázovým systémem jednoduchý informační systém
Literatura
Poslední úprava: PROCHJ/PEDF.CUNI.CZ (29.11.2009)
Studijní literatura:
  • KÁLLAY, F., PENAK, P. Počítačové sítě a jejich aplikace. Praha : Grada Publishing, 2000.
  • KOSEK, J. HTML Tvorba dokonalých WWW stránek. Praha : Grada Publishing, 2000.
  • PÍSEK, S. Access 2002 - snadno a rychle. Praha : Grada Publishing , 2001.
  • RJORDAN, R. Vytváříme relační databázové aplikace. Praha : ComputerPress, 2000.
  • ROMAN, S. Návrh a programování databází. Praha : ComputerPress, 2000.
  • SCOT, I. Dynamické HTML - kompletní průvodce. Brno : Computer Press, 1998.
  • TELNAROVÁ, Z., LUKASOVÁ, A., MATULA, P. Úvod do databází. Ostrava : Ostravská univerzita, 1999.
  • BROŽA, P. Tvorba www stránek. Praha : Computer Press, 2001.
Studijní prameny:

Sylabus -
Poslední úprava: PROCHJ/PEDF.CUNI.CZ (29.11.2009)
  • Technické a programové prostředky počítačových sítí, typy a vlastnosti počítačových sítí, způsoby připojování, struktura Internetu, uživatelské nastavení operačních systémů a klientů pro přístup k Internetu, řešení elektronické pošty
  • Základy jazyka HTML a tvorby HTML dokumentů, způsoby prezentace dokumentů v prostředí WWW, nástroje pro tvorbu, specializované HTML editory Internet jako didaktické prostředí,
  • Vliv Internetu na výukový proces, výukové aktivity s problémovým a projektovým zaměřením založené na využití Internetu
  • Databázové a informační systémy, architektura zpracování a přístupu k datům, datové modely, schéma databáze, vytváření databáze, práce s databází
  • Realizace vlastního výukového projektu

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK