Seminář si klade dva následující cíle:
1. dát studentům jistý přehled o dětské literatuře s ohledem na různé literární druhy a žánry, nenechávaje stranou texty z poslední doby
2. nabídnout interpretaci vybraných textů dětské literatury se vzdělávacími akcenty včetně tvorby vlastních otázek, úkolů a námětů k činnostem a jejich reflexe.
Očekává se aktivní účast na seminářích.
Poslední úprava: Mgr. Ina Palacká (14.09.2020)
The aima of the seminar are to:
1. give students some insight into children's literature with respect to different literary types and genres, with the concentration on recent texts;
2. offer an interpretation of selected children's literature with educational accents, including the creation of their own questions, tasks and ideas for activities and their reflection.
Active participation in seminars is expected.
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Ina Palacká (14.09.2020)
- Čeští spisovatelé literatury pro děti a mláděž /slovník/, Albatros, Praha 1985 - Heřman, Zd.: Říkat pravdu s úsměvem, Albatros, Praha 1984 - Karfíková, V. : Literatura pro mládež, In: Dějiny české literatury IV., Victoria Publishing, Praha 1995 - Nezkusil, V: Studie z poetiky literatury pro děti a mládež. Albatros, Praha 1983 - Urbanová, Sv. : Metamorfózy dětské literatury. Votobia, Olomouc 1999
Poslední úprava: Mgr. Ina Palacká (14.09.2020)
- Čeští spisovatelé literatury pro děti a mláděž /slovník/, Albatros, Praha 1985 - Heřman, Zd.: Říkat pravdu s úsměvem, Albatros, Praha 1984 - Karfíková, V. : Literatura pro mládež, In: Dějiny české literatury IV., Victoria Publishing, Praha 1995 - Nezkusil, V: Studie z poetiky literatury pro děti a mládež. Albatros, Praha 1983 - Urbanová, Sv. : Metamorfózy dětské literatury. Votobia, Olomouc 1999
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Ina Palacká (14.09.2020)
Zápočet: docházka s dvěma možnými absencemi.
Zkouška: na základě seznamu čtyřiceti přečtených knih z oblasti dětské literatury vyučující vybere jeden titul, který student následně podrobně písemně charakterizuje z hlediska dětského čtenáře
Poslední úprava: Mgr. Ina Palacká (14.09.2020)
Credit: attendance with two possible absences. Exam: on the basis of a list of forty books in the field of children's literature, the teacher selects one title, which the student then describes in detail in writing from the perspective of the child reader.