PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Drama and storytelling - O01301220
Anglický název: Drama and storytelling
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok3
Staré označení: ANLI
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Michael Gibbs
Kategorizace předmětu: Učitelství > Angličtina
Prerekvizity : O01301219
Je prerekvizitou pro: O01301229
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (10.05.2019)
Kurz se zaměřuje na možnosti zefektivňování výuky anglického jazyka využíváním postupů z tvořivé dramatiky a divadla a prostřednictvím práce s příběhem. Studenti se v roli hráčů seznamují s řadou dramaticky založených činností adaptovaných nebo přímo vytvořených pro výuku anglického jazyka, které lze pravidelně využívat v běžných hodinách na prvním stupni základní školy. Připravují krátké teoretické prezentace, ve skupinách pracují na inscenaci dialogu, vytvářejí a realizují vlastní návrh na práci s příběhem. Cílem kurzu je dospět na základě vlastního prožitku, jeho reflexe a srovnání s informacemi z odborné literatury k vytvoření základního přehledu o možnostech performativního učení a vyučování a o podmínkách jeho úspěšného zapojování do praxe.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (30.01.2021)

Přesun výuky do online prostředí: Výuka bude probíhat prostřednictvím Zoomu v rozvrženém čase. Praktické prezentace, nebudou-li možné prezenčně, proběhnou jedním z těchto tří způsobů (studenti si ve skupnkách nebo jednotlivě zvolí, co jim vyhovuje): secvičení úryvku z divadelní hry/filmu/knihy a jeho natočení na video NEBO monolog z divadelní hry / filmu / knihy natočený na video NEBO živá prezentace zvoleného úryvku na Zoomu. 

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (10.05.2019)

Základní literatura:

BILBROUGH, N.  Dialogue Activities. Exploring spoken interaction in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2007. (vybrané kapitoly)

LADOUSSE, G. P. Role Play. Oxford : Oxford University Press, 2004. (vybrané kapitoly)

MALEY, A.; DUFF, A. Drama Technigues in Language Learning: A resource book of communication activities for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1992. (vybrané kapitoly)

PHILLIPS, S. Drama with Children. Oxford: Oxford University Press, 1999.(vybrané kapitoly)

 

Doporučená literatura:

EGAN, K.: Teaching as Storytelling. Chicago: The University of Chicago Press, 1986.

MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: IPOS, 1998.

MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Praha: IPOS, 2002.

MORGAN, J.; RINVOLUCRI, M. Once Upon a Time. Using stories in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 1983.PHILLIPS, S. Drama with Children. Oxford: Oxford University Press, 1999. 

Scenario, http://scenario.ucc.ie

WESSELS, C. Drama. Oxford: Oxford University Press, 1987.   

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (10.05.2019)

The place of drama and theatre in foreign language teaching.  

Improvisation in the English classroom.  

Working with pre-scripted dialogues

Staging a play.

Basic acting and directing skills.

Memorization techniques.

Teacher in role, using puppets.

Reading to children.

Simulations.

Creating stories and scripts with children.

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (10.05.2019)

-         Attendance (no more than 1 missed class), active participation

-         Reading a selected article/chapter, interactive presentation of its main points, presenting one of the ideas that can be useful in our teaching context  (10 - 15 minutes, in pairs)

-         Rehearsing a short scripted scene and performing it in class   (in groups)

-         Leading a short storytelling session (in groups)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK