Používání nástrojů specifických pro tvorbu počítačových her má v odvětví dlouholetou tradici. Dnes již prakticky
žádné studio nevyvíjí hry bez podpory software třetích stran. Kurz má dvě části. V té první si představíme nejběžněji
používané herní engines a frameworky vhodné pro tvorbu jak indie her, tak velkých AAA herních titulů (Unreal
Engine 4, Unity3D a Phaser). V druhé pak s jejich pomocí budeme vytvářet vlastní malé hry, u kterých se budeme
soustředit na prototypování různých herních mechanik.
Poslední úprava: T_KSVI (26.04.2016)
Using specific tools for computer games development has a long tradition. Today, no studio is developing
computer games without the use of game development middlewares. The course has two parts. First,
we will go through a few game engines and frameworks suitable for development of both indie games as well as
AAA titles. Second, we will use them to prototype small games and gain experience in coding common game
mechanics.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (13.10.2017)
Získání základních praktických dovedností v několika běžně používaných herních middleware skrz tvorbu malých počítačových her a prototypování běžných herních mechanik.
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (13.10.2017)
To gain elemental proficiency with the development in game development middlewares, which are used in practice, by developing small computer games and prototyping of game mechanics.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (13.10.2017)
Předmět je zakončen zápočtem.
K získání zápočtu se požaduje vytvoření několika malých počítačových her v různých herních middleware dle požadavků vašeho cvičícího.
Tyto počítačové hry je možné odevzdávat opakovaně, dokud nesplní požadavky cvičícího.
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (13.10.2017)
Students will receive a credit for this course by successfully developing a few small computer games according to the requirements set by the instructor of the course. Those computer games may be delivered repeatedly until they met set requirements.
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (25.04.2016)
Unreal Engine 4, https://www.unrealengine.com/
Unity3D, https://unity3d.com/
Phaser, http://phaser.io/
MonoGame, http://www.monogame.net/showcase/
libGDX, http://libgdx.badlogicgames.com/
Haxe+Flixel, http://haxeflixel.com/
Flixel, http://flixel.org/
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (25.04.2016)
Unreal Engine 4, https://www.unrealengine.com/
Unity3D, https://unity3d.com/
Phaser, http://phaser.io/
MonoGame, http://www.monogame.net/showcase/
libGDX, http://libgdx.badlogicgames.com/
Haxe+Flixel, http://haxeflixel.com/
Flixel, http://flixel.org/
Metody výuky -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (13.10.2017)
Cvičení, v rámci kterých budeme pracovat s různými herními middleware a nástroji, které se používají pro tvorbu počítačových her v praxi.
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (13.10.2017)
Labs, during which we will be working with different game development middlewares and tools, which are being used for computer game development in practice.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (13.10.2017)
Předmět nemá žádnou zkoušku, pouze zápočet.
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (13.10.2017)
There is no exam required to pass the course.
Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (25.04.2016)
Unreal Engine 4
● Přehled součástí engine
● Animation
● Blueprints
● Fyzika
● Behavior Trees
Unity3D
● Přehled součástí engine
● Prefabs
● Fyzika
● Animace, Tweening
● Pluginy
Phaser (WebGL)
● Spritesheety, Animace, Tweening
● 2D Fyzika
Prototypování herních mechanik
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (25.04.2016)