PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika fyziky II - NDFY044
Anglický název: Didactics of Physics II
Zajišťuje: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: RNDr. Martina Kekule, Ph.D.
doc. RNDr. Mgr. Vojtěch Žák, Ph.D.
Neslučitelnost : NFUF502
Záměnnost : NFUF502
Je neslučitelnost pro: NFUF502
Je záměnnost pro: NFUF502
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: T_KDF (23.05.2003)
Seminář navazuje na obsah přednášky Didaktika fyziky I. Je zaměřen na aktuální otázky výuky fyziky a na diagnostiku fyzikálních znalostí. Tvoří se různé druhy zkoušek a provádí se jejich vyhodnocování.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: RNDr. Martina Kekule, Ph.D. (12.10.2020)

Zápočet je udělen na základě aktivní účasti v alespoň 75 % on-line výuky a zároveň na základě úspěšného vypracování zápočtových prací. Pokud je účast studenta nižší, může vyučující povolit nahrazení účasti vypracováním dalších zápočtových prací. Zápočet lze získat kromě řádného také ve dvou opravných termínech.

Literatura
Poslední úprava: RNDr. Martina Kekule, Ph.D. (12.10.2020)

materiály uvedené na webech vyučujících (http://kdf.mff.cuni.cz/~zak/vyuka.php, http://kdf.mff.cuni.cz/~kekule/vyuka_didaktika.php)

Kašpar, E. a kol.: Didaktika fyziky - obecné otázky. SPN, Praha 1978. Fenclová, J.: Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky. SPN, Praha 1984. Volf, I.: Metodika řešení úloh ve středoškolské fyzice. Gaudeamus Hradec králové, 1997. bartuška, K.: Sbírka řešených úloh z fyziky pro střední školy, I. až IV díl. Prometheus Praha, 1997,1998, 2000. Chrástka, M.: Didaktické testy. Paido Brno 1999. Půlpán, Z.: Základy sestavování a klasické vyhodnocování didaktických testů. Kotva Hradec Králové 1991. Slavík, J.: Hodnocení v současné škole. Portál Praha, 1999. Nahodil, J.: Fyzika v běžném životě. Prometheus Praha 1996 Svoboda, E. a kol.: Přehled středoškolské fyziky. SPN, Praha 1991 Slovník školské fyziky. SPN Praha 1988 Učebnice fyziky pro střední školy. Časopisy Matematika - fyzika - informatika, Školská fyzika.

Metody výuky
Poslední úprava: RNDr. Martina Kekule, Ph.D. (12.10.2020)

on-line výuka (prostřednictvím MS Teams, příp. jiných platforem), samostatná domácí práce, příp. prezenční výuka; diskuze, práce s textem, demonstrace a příp. další metody

Sylabus -
Poslední úprava: RNDr. Martina Kekule, Ph.D. (12.10.2020)

1. Metodika řešení fyzikálních úloh (strategie řešení, typy úloh, způsoby jejich řešení, tvorba úloh).

2. Diagnostika a hodnocení fyzikálních znalostí (požadavky kladené na zkoušku, typy zkoušek; didaktický test a tvorba jeho položek, položková analýza testu, zpracování výsledků testu pro hodnocení a klasifikaci studentů).

3. Aktuální otázky výuky fyziky.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK