PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Počítače ve výuce fyziky II - NDFY007
Anglický název: Computers in Physics Teaching II
Zajišťuje: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: RNDr. Stanislav Zelenda
Kategorizace předmětu: Fyzika > Učitelství fyziky
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: T_KDF (23.05.2006)
Aplikace počítačů či Informačních a Komunikačních Technologií ve výuce fyziky: použití integrovaných systémů pro modelování, záznam a měření fyzikálních jevů. Počítače nabízejí veliké možnosti pro uplatnění aktivních formy výuky a studia. Po seznámení s trochou nezbytných základů o tvorbě počítačových modelů a měření pomocí počítač si ukážeme možnosti, které nabízí pro výuku fyziky modelovací systémy typu virtuální svět (např. Interaktivní fyzika) a integrované měřicí a modelovací systémy (např. IP-Coach). Prakticky si je vyzkoušíme i formou kolaborativních metod učení. Speciální seminář pr
Literatura
Poslední úprava: T_KDF (23.05.2006)

Cohen, L. - Manion, L. - Morrison, K.: Research Methods in Education. RoutledgeFalmer. 2001

Michelini, M. - Cobal, M. eds.: Developing Formal Thinking in Physics. Forum. Udine. 2002

Jacobson, M. J., Kozma R. B. (eds.) (2000): Innovations in Science and Mathematics Education. Advanced Design for Technologies of Learning. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Mahwah, 430 s.

Sylabus -
Poslední úprava: T_KDF (23.05.2006)

Základy tvorby modelů fyzikálních jevů na počítači (vybrané numerické metody a jejich použití), záznam experimentu a měření fyzikálních veličin pomocí počítače (vybrané metody, použitelnost, přesnost), využití záznamu, měření a modelování jevu pro výuku fyziky (zvl. aplikace poznatků, tvorba významů ve skupinových aktivitách).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK