Aplikace počítačů či Informačních a Komunikačních Technologií ve výuce fyziky: použití integrovaných systémů pro modelování, záznam a měření fyzikálních jevů. Počítače nabízejí veliké možnosti pro uplatnění aktivních formy výuky a studia. Po seznámení s trochou nezbytných základů o tvorbě počítačových modelů a měření pomocí počítač si ukážeme možnosti, které nabízí pro výuku fyziky modelovací systémy typu virtuální svět (např. Interaktivní fyzika) a integrované měřicí a modelovací systémy (např. IP-Coach). Prakticky si je vyzkoušíme i formou kolaborativních metod učení.
Speciální seminář pr
Poslední úprava: T_KDF (23.05.2006)
Applications of computers of Information and Communications Technologies in Physics Education: applications of integrated systems for modeling, recording and measuring of physical phenomena. Computers give many opportunities for applying active forms of learning and teaching. After an introduction to computer modeling and measuring of physical phenomena we will apply and discuss opportunities offered by modeling systems (virtual worlds like Interactive Physics) and integrated measuring and modeling systems (e.g. IP-Coach). We apply them also in collaborative activities.
The special seminar fo
Literatura
Poslední úprava: T_KDF (23.05.2006)
Cohen, L. - Manion, L. - Morrison, K.: Research Methods in Education. RoutledgeFalmer. 2001
Michelini, M. - Cobal, M. eds.: Developing Formal Thinking in Physics. Forum. Udine. 2002
Jacobson, M. J., Kozma R. B. (eds.) (2000): Innovations in Science and Mathematics Education. Advanced Design for Technologies of Learning. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Mahwah, 430 s.
Sylabus -
Poslední úprava: T_KDF (23.05.2006)
Základy tvorby modelů fyzikálních jevů na počítači (vybrané numerické metody a jejich použití), záznam experimentu a měření fyzikálních veličin pomocí počítače (vybrané metody, použitelnost, přesnost), využití záznamu, měření a modelování jevu pro výuku fyziky (zvl. aplikace poznatků, tvorba významů ve skupinových aktivitách).
Poslední úprava: T_KDF (23.05.2006)
Basics of development of computer models (selected numerical methods and their applications), recording of experiment and measuring of physical quantities (selected methods, applicability, accuracy), applications of recording, measuring and modeling of a physical phenomena in teaching physics (namely application of existing knowledge, creation of meanings in collaborative activities).