PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika anorganické chemie - MDPSCH002
Anglický název: Didactics of inorganic chemistry
Český název: Didaktika anorganické chemie
Zajišťuje: Centrum dalšího vzdělávání (31-643)
Fakulta: Přírodovědecká fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:12/12, Z+Zk [HS]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Garant: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D.
Vyučující: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. (17.02.2022)
Smyslem uvedených přednášek a cvičení je osvojení didaktických dovedností, které budoucím učitelům umožňují efektivně řídit proces osvojování učiva chemie.
Kurz probíhá prezenčně, v případě nemožnosti prezenční výuky bude kurz probíhat v on-line prostředí ZOOM nebo Meet.

Literatura
Poslední úprava: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. (10.02.2020)

-  https://www.natur.cuni.cz/chemie/educhem/teply1/vyuka-1

-  Kalhous, Z., Obst, O. Školní didaktika. Portál, Praha, 2009

-  Skalková, J. Obecná didaktika, Grada, Praha, 2006

-  Hříbková, L. Nadání a nadaní, Grada, Praha, 2009

-  Flemr, V., Holečková, E. Úlohy z názvosloví a chemických výpočtů v anorganické chemie, VŠCHT, Praha, 1997 (nebo jakékoli jiné názvosloví)

-  Lukeš, I., Mička, Z. Anorganická chemie II, 1998

-  http://pf.ujep.cz/obecna-didaktika/

- Janoušková, S., Kukal, P. Znamení ďábla, Computer Press, 2006

- Ginnis, P. Efektivní výukové nástroje pro učitele, Edulab, 2017

- Vohlídal, Julák, Štulík Chemické a analytické tabulky, Grada, 1999

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. (27.09.2020)

Zápočet:

• Úspěšné absolvování alespoň čtyř z pěti průběžných testů (min. 60 % bodů/test) (online či prezenčně dle aktuální situace)

• Splnění všech úkolů v Moodle

• Vytvoření vlastního testu, vyzkoušení v praxi a reflexe (online či prezenčně dle aktuální situace)

 

Zkouška:
• Prezentace na vybrané téma + výstup (rozbor prezentace a výstupu online či prezenčně dle aktuální situace)
• Ústní v rozsahu přednášek a cvičení + vybrané pasáže doporučené literatury (online či prezenčně dle aktuální situace)

Sylabus
Poslední úprava: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. (27.09.2020)
  1. úvod, požadavky, pravidla prezentace, cíle afektivní a psychomotorické

  2. RVP, ŠVP, vyhodnocení DÚ (problémy školství)

  3. tematické plány - vyhodnocení DÚ

  4. didaktické prostředky, pomůcky

  5. didaktické prostředky - metody a formy

  6. didaktické prostředky - metody a formy, IBSE úvod

  7. bezpečnost práce v chemické laboratoři, chemický pokus ve výuce chemie

  8. distanční výuka, e-learning

  9. diferenciace výuky, nadání 

  10. hospitace a rozbory, zvané přednášky/workshopy

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK