|
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Věra Čížková, CSc. (02.02.2022)
v aplikaci Meet (link byměl být https://meet.google.com/uzx-rbgz-ypn - ale raději se prokliněte až z Classroom) -- Předmět je zaměřen na praktický nácvik tvorby, ověřování a vyhodnocování kvality hodnotících nástrojů ve výuce přírodopisu a biologie, na analýzu již v praxi využitých testů a jiných typů písemného projevu žáků, na převod výkonu žáka na známku x slovní hodnocení a na úskalí učitelovy hodnotící činnosti. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Věra Čížková, CSc. (30.10.2020)
I. Kalhous, Z., Obst, O.: Školní didaktika, 2002, Portál
II. Kolář, Z., Šikulová, R.: Hodnocení žáků, 2005, Grada Košťálová, H., Miková, Š., Stang, J. Školní hodnocení žáků a studentů, 2008, Portál Slavík, J. Hodnocení v současné škole, 1999, Portál Laufková, V. Formativní hodnocení v praxi české základní školy. Pedagogika, roč. 67, č. 2, 2017, s. 126–146 Starý, K., Laufková, V. a kol. 2016. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál. Kratochvílová, J. Systém hodnocení a sebehodnocení žáků, 2011, MSD Čechová B., 2009: Nápady pro rozvoj a hodnocení klíčových kompetencí žáků. Praha: Portál. 120 s. Novotná, K., & Krabsová, V. (2013). Formativní hodnocení: případová studie. Pedagogika, 63, (3), 355−371.
III. Hniličková, J., Josífko, N., Tuček, A.: Didaktické testy a jejich statistické zpracování, SPN n. p., Praha 1972 Hrabal V., Lustigová, Z., Valentová, L.: Testy a testování ve škole, Středisko vědeckých informací pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, Praha 1992 Chráska, M.: Didaktické testy, Paido-edice pedagogické literatury, Brno 1999
IV. Mandíková, D., Houfková, J. Čížková, V., Čtrnáctová, H., Řezníčková, D. Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti. Podnázev: Utváření kompetencí žáků na základě zjištění šetření PISA 2009. Česká školní inspekce 2012, 133 s. ISBN 978-80-905370-1-9. Hejný, M. a kol. Matematické a přírodovědné úlohy pro 1. stupeň. U
V. https://www.csicr.cz/Csicr/media/Prilohy/PDF_el._publikace/Publikace/PISA_2018_country_note.pdf http://www.pedagogicke.info/2019/12/csi-vysledky-ceskych-zaku-v-pisa-2018.html https://perpetuum.cz/2020/03/jak-zvladnout-vyuku-po-uzavreni-skol-tipy-na-online-aplikace/
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Věra Čížková, CSc. (30.10.2020)
Oprava, hodnocení a klasifikace písemné práce zadané v jedné třídě gymnázia. Návrh testu pro žáky gymnázia na dané biologické téma ve variantách otevřených a uzavřených otázek. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Věra Čížková, CSc. (30.10.2020)
Vzhledem k současným cílům výuky, mezi které patří i snaha rozvinout kompetence učitelů pro distanční výuku, budou u jednotlivých vybraných témat naznačeny cesty k rozvoji těchto dovedností a kompetencí u budoucích učitelů (i jejich žáků) formou zaměření se na specifika distanční komunikace. Pozornost bude věnována rozdílným přístupům k hodnocení žáků a výsledkům jejich práce při využívání distanční a prezenční výuky. Upozorněno bude také na úskalí ale i výhody distančního způsobu hodnocení a na možnosti, jak se vyhnout zbytečným problémům. 1. Hodnocení písemného projevu žáka
6. Kontrola a rozbor samostatných prací |