|
|
|
||
Poslední úprava: VECIZ (03.05.2002)
Didaktické rozpracování vybraného učiva souvisejícího s problematikou péče o životní prostředí, ekologie a ochrany přírody. Analýza kurikulárních dokumentů z hlediska zařazení ekologických aspektů a problematiky ŽP. Uplatnění problémových metod, moderních organizačních forem (projektové vyučování). Ukázky zařazení videozáznamu a použití počítačových programů. Ukázky praktických cvičení s využitím problémových metod - pozorování a pokusu. Práce s přírodninami, tvorba problémových úloh a projektů. Příklady exkurzí do chráněných území, návštěva ekologických center a středisek pro ekologickou výchovu. Povinná nebo doporučená časová posloupnost s ostatními kurzy. |
|
||
Poslední úprava: VECIZ (24.09.2002)
1. Zařazení EVVO ve výuce na ZŠ a SŠ historie a současnost zařazení ekologických aspektů v kurikulárních dokumentech
2. Didaktické rozpracování vybraných tematických celků ekologické pojmy a způsoby jejich transformace do vědomí žáků světové ekosystémy a ekosystémy ČR ochrana přírody, typy chráněných území ekologické přístupy v zemědělství a vlastnictví škodlivé biotické faktory a jejich negativní působení v souvislosti s měnícími se podmínkami ŽP
3. Vyučovací prostředky, metody a organizační formy náměty pro praktická cvičení s ekologickou problematikou náměty pro komplexní exkurze s využitím lokalit v Praze a v blízkém okolí možnosti využití chráněných území v ČR ke komplexním exkurzím ekologické školní projekty
4. Pražská a mimopražská center ekologické výchovy a jejich úloha v EVVO nabídka výukových programů pro školy síť ekologických center Pavučina a jejich působení na úrovni krajů seznámení s vybranými projekty a výukovými programy center nabídka materiálů pro výuku poskytovaná ekologickými centry
Literatura: Horká, H. : Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno: Paido 1996. Kvasničková, D. : Co je udržitelný rozvoj. KEV: Praha 2001. Kolektiv : Hry a výchova k trvale udržitelnému rozvoji. Brontosaurus: Praha 1996. Kolektiv : Ekogramotnost do škol. KEV: Praha 2002. Máchal, A.: Průvodce praktickou ekologickou výchovou. Rezekvítek: Brno 2000. Švecová, M. a kol. : Metodický pokyn pro předmět biologie. In. Ekogramotnost do škol, KEV, Praha 2002. |