PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2015/2016
   Přihlásit přes CAS
Observation and Experiment on suborganismal level I - MB180C29E
Anglický název: Observation and Experiment on suborganismal level I
Zajišťuje: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Fakulta: Přírodovědecká fakulta
Platnost: od 2015 do 2015
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/3, Z [HT]
Počet míst: 18
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: RNDr. Jan Mourek, Ph.D.
Vyučující: RNDr. Tomáš Macháček, Ph.D.
RNDr. Jan Mourek, Ph.D.
Mgr. Tomáš Pinkr
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   
Anotace - angličtina
Poslední úprava: RNDr. Vanda Janštová, Ph.D. (26.09.2016)
This practical course shows students several biological laboratory excercises which they can later use
while teaching at grammar school or at high school. It is designed for biology teachers to be. Most of the excercises are designed in cooperation of the
Department of Teaching and Didactics of Biology and other biological departments of the Faculty of Science. This
is because the course is focused on both the biological and the didactical side of the excercises. Therefore the
theory (introduction like when to use those excercises, for which age group are designed, troubleshooting) behind
is an important part of each excercise. Students have to prepare and introduce/demonstrate their own biological
practical course to gain experience. This course will be opened for at least 5 students. Otherwise, the students can attend the Czech version supplememnted with English materials.
Literatura - angličtina
Poslední úprava: RNDr. Vanda Janštová, Ph.D. (26.09.2016)

 

CHOWNING, J., T., GRISWOLD, J., MATHWIG., J., MASSEY, D. Modeling Early Embryology & Stem Cell Concepts, American Biology Teacher, roč. 70, č. 2, s. 77-78, 2008.

POETHIG, S., WALDRON, I. Mitosis, Meiosis and Genetics. [online] [cit. 2014-02-14]. Dostupný z WWW: < http://betterlesson.com/document/9010/sockosomes>.

WESTRICH, K., BERG, C. Villi, Villi Everywhere: Biological Structures, Surface Area, & Proportional Thinking, American Biology Teacher, roč. 73, č. 3, s. 156-161, 2011.

BALGOPAL, M., BONDY, C.  Antigenic Shift and Drift, The Science Teacher, roč. 78, č. 2, s. 42-46, 2011.

Ondřej, V. &Dvořák, P. (2012).Bioinformatics: A historyof evolution "in silico". JournalofBiologicalEducation. 46(4), 252-259.

Wood, L. &Gebhardt, P. (2013).Bioinformatics goes to school - new avenues for teaching contemporary biology. PLoSComputational Biology. 9(6),e1003089.

 

Požadavky ke zkoušce - angličtina
Poslední úprava: RNDr. Vanda Janštová, Ph.D. (01.10.2018)

Active presence on the practical courses. You can miss one topic without a problem. More only after agreenment of the teacher.
Presenting one proposal of a practical biology course on high school level of knowledge.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: RNDr. Vanda Janštová, Ph.D. (26.09.2016)

Models in biology - how to do it easily, yeast fermantation and alcohol tolerance, earthworm dissection, cells of different tissues, bioinformatics, experiments with Vernier. Students' microteaching.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK