PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2016/2017
   Přihlásit přes CAS
Sociální diagnostika a poradenství II. - LPSY23
Anglický název: Special Pedagogical Diagnostics and Counselling II
Zajišťuje: HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky (28-07)
Fakulta: Husitská teologická fakulta
Platnost: od 2016 do 2016
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 26 [hodiny]
Počet míst: neomezen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Sylvie Stretti, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Sylvie Stretti, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: STRETTIS (28.09.2017)
Předmět se věnuje praktické oblasti sociální práce - sociální diagnostice, šetření a postupům práce v kontextu sociálního poradenství - odborné sociální práce. Předmět bude kombinovat teoretické ukotvení a praktické dovednosti v jednotlivých přístupech ve vztahu k sociální diagnostice a poradenství - komunikace, rozhovor, šetření, diagnostika, posouzení životní situace, ohrožené dítě, SAS ... . Základní dělení je zaměřeno na práci s jednotlivcem a skupinou a rodinou. Předmět je přednášen v obou semestrech a zakončen zkouškou na konci LS.
Sylabus
Poslední úprava: STRETTIS (18.02.2018)

Výuka zpravidla probíhá v šesti na sebe navazujících blocích, kdy střídáme teoretické poznatky s praktickými nácviky (na modelových situacích nebo rozborem filmového podkladu).

Okruhy prpobírané v rámci kurzu:

  • sociální diagnostika

  • sociální poradensví (základní, odborné)

  • práce se zakázkou

  • práce s emocemi

  • rozhovor

  • ohrožené dítě

  • SAS

  • práce s rodinou

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: STRETTIS (28.09.2017)

Podmínky ke zkoušce:

80% aktivní účast na přednáškách a seminářích je základem k připuštění ke zkoušce.

Ústní nebo písemná zkouška na zadané tématické okruhy - zkladní struktura (okruhy probrané na přednáškách) budou zaslány emailem zapsaným studentům

Literatura
Poslední úprava: STRETTIS (28.09.2017)
Literatura:
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1999

MATOUŠEK, O., PAZLAROVÁ, H. Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny. Praha: Portál. 2010

NOVOSAD, L. Základy speciálního poradenství. Praha: Portál, 2000 a další vydání

SLOVÍK, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007

SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 1999

ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: nástroje pro prevenci, nápravu a integraci. 3. vydání. Praha: Portál, 2011.

Literatura k jednotlivým tématům bude upřesňována v rámci přednášek a seminářů.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK