PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Sociální výzkum II. - L0068
Anglický název: Social Research II
Zajišťuje: HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky (28-07)
Fakulta: Husitská teologická fakulta
Platnost: od 2023 do 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Počet nekontaktních hodin: 16 [hodiny/semestr]
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 28 [hodiny]
Počet míst: neomezen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: MA Dana Cooke, Ph.D.
Vyučující: MA Dana Cooke, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: ThDr. Marketa Langer, Ph.D. (10.12.2022)
Předmět Sociální výzkum I., má sloužit k základnímu seznámení se strukturováním výzkumu, s procesem výzkumné práce, s kvalitativním a kvantitativním výzkumným rámcem a jejími základními charakteristikami. Cílem předmětu je naučit studentky a studenty strukturování výzkumného záměru i plánování, formulování HVO a DVOs, a strukturovat metodologii výzkumu. Způsob tvorby a analýzy dat je cílem výuky navazujícího předmětu Sociální výzkum II. Student disponuje znalostmi a dovednostmi v oblasti vědeckovýzkumné práce, je kompetentní aplikovat různé metody a techniky při sběru dat, získaná data umí zpracovat a odborně interpretovat. Student má po absolvování předmětu kompetenci samostatně realizovat výzkum.
Sylabus
Poslední úprava: ThDr. Marketa Langer, Ph.D. (10.12.2022)

Kvalitativní a kvantitativní výzkum.

Výzkumný problém. Zdroje výzkumných problémů.

Formulování výzkumné otázky.

Postupy kódování, otevřené kódování, kategorizace, záznamy.

Axiální kódování.

Selektivní kódování, postup konceptualizace příběhu, kategorizace.

Pomocné postupy: záznamy a diagramy. Zakotvená teorie.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: ThDr. Marketa Langer, Ph.D. (10.12.2022)
Změna podmínky splnění předmětu:
Bylo upuštěno od podmínky účasti na přednáškách. Nahrazeny byla instruktážními videi, která jsou dostupná na youtube a podklady pro zkoušení si. Zároveň byl přidán jeden úkol navíc, který by normálně probíhal přímo na přednáškách.

Aktivní účast ve výuce. Znalost základní studijní literatury a odpřednášené látky. V průběhu výuky předmětu je vypracováván výzkumný záměr do podoby formulace hlavních a dílčích výzkumných otázek (případně hypotéz) a předběžného zvážení kontaktování cílové skupiny a potencionálních rizik, včetně etického rozměru práce. Způsob práce: pracuje se v týmech, při nízkém počtu studentů a studentek pak individuálně.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: ThDr. Marketa Langer, Ph.D. (10.12.2022)
Způsob distanční kontroly studia:
Distanční kontrola bude probíhat pomocí testu, který je zaměřený na praktickou aplikaci znalostí a dovedností, nikoliv na poznatky samotné. Studentkám a studentům přihlášeným na termín zkoušky v SIS bude v uvedeném čase zasláno zadání. Budou mít 75 minut na jeho vypracování a nahrání do Turnitinu do kurzu Sociální výzkum II, kde také dostanou bodovou a písemnou zpětnou vazbu na test
Literatura
Poslední úprava: ThDr. Marketa Langer, Ph.D. (04.12.2022)

Povinná:

BAUM, Detlef; GOJOVÁ, Alice (eds.). Výzkumné metody v sociální práci. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014. 357 s. ISBN 978-80-7464-390-3.

PUNCH, Keith. Úspěšný návrh výzkumu. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008. 230 s. ISBN 978-80-7367-468-7.

Doporučená:

ALSTON, Margaret a BOWLES, Wendy. Research for social workers: an introduction to methods. 2nd ed. London: Routledge, 2003. ix, 334 s. ISBN 0-415-30723-6.

BABBIE, Earl R. The practice of social research. 12th ed. Belmont, CA: Wadsworth, 2010. xxiv, 530, [76] s. ISBN 978-0-495-59842-8. 

BEM, Daryl J. Writing the empirical journal article. In: Mark P. Zanna, John M. Darley. The Compleat Academic: A Practical Guide for the Beginning Social Scientist. Washington: APA, 2003.

BRYMAN, Alan. Social research methods. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2008. xlii, 748 s. ISBN 978-0-19-920295-9.

Cohen, Louis, Manion, Lawrence, Morrison, Keith. Research Methods in Education. 6.th. ed. London: Routledge, 2007. 657 s. ISBN 0-203-02905-4.

GOODWIN, C. James.. Research in psychology: methods and design. 6th ed. Hoboken: Wiley & Sons, ©2010. 600 s. ISBN 978-0-470-52278-3.

GROVES,  Robert M.. et al. Survey Methodology. Hoboken, NJ: A John Wiley and Sons, 2004. 424 s. ISBN 0471483486.

Sudman, Seymour, Norman Bradburn and Norbert Schwarz. Thinking About Answers: The Application of Cognitive Processes to Survey Methodology. 1st ed. San Francisco: Jossey-Bass Publishers, 1996. 304 s. ISBN 0787901202.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK