PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Digitální technologie a analýza dat - JSM586
Anglický název: Digital Technology and Data Analysis
Český název: Digitální technologie a analýza dat
Zajišťuje: Katedra sociologie (23-KS)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:kombinovaná
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Tomáš Dvořák, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Jana Vojanová (07.02.2020)
Anotace:
Předmět přinese studentům přehled o aktuální podobě výzkumu, práci s daty a propojení výzkumu a moderních technologií. Absolventi kurzu získají přehled o aktuálních trendech ve výzkumu/analýze dat a získají v těchto oblastech praktické (uplatnitelné) dovednosti.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Dvořák, Ph.D. (07.02.2020)

Vypracování 5 domácích úkolů. Každý bude hodnocen (0-10) body (min. ale 5 bodů). Výsledná známka se stanoví na základě součtu hodnocení jednotlivých úkolů.

Výsledná klasifikace: 51-60 % (E), 61-70 % (D), 71-80 % (C), 81-90 % (B) a 91 % a více (A)

Literatura
Poslední úprava: Jana Vojanová (07.02.2020)

Kreutzer, R. T. (2019). TOOLBOX FR MARKETING UND MANAGEMENT: Creative Concepts, Forecasting Methods, and Analytical Instruments. Instruments. SPRINGER.

 

Erickson, G. S. (2017). New methods of market research and analysis. Edward Elgar Publishing.

 

Marsh, S. (2018). User Research: A Practical Guide to Designing Better Products and Services. Kogan Page Publishers.

 

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Jana Vojanová (07.02.2020)

:  Vypracování 5 domácích úkolů. Každý bude hodnocen (0-10) body (min. ale 5 bodů). Výsledná známka se stanoví na základě součtu hodnocení jednotlivých úkolů.

Výsledná klasifikace: 51-60 % (E), 61-70 % (D), 71-80 % (C), 81-90 % (B) a 91 % a více (A)

Sylabus
Poslední úprava: Jana Vojanová (07.02.2020)

Smyslem předmětu je představit aktuální trendy ve výzkumu trhu,  v práci s daty a v analýze dat. Cílem kurzu je na základě přednášek hostů (z výzkumných agentur, startupů, apod.)  a praktických seminářů obeznámit studenty s různými způsoby sběru a užití dat, které nepochází z tradičních dotazníkových šetření. Cílem není pouze představit inovativní metody analýzy dat, ale také reálnou práci s daty, která vychází z rozvoje a užití digitálních technologií. Kurz má podobu 5 přednášek hostů, po kterých následuje domácí úkol, ve kterém studenti zpracovávají analýzy na základě dat dodaných daným hostem. Tzn., že studenti budou zpracovávat statistické analýzy, interpretovat data a zpracovávat úkoly, které budou vždy vycházet z daného tématu. Po každé přednášce bude následovat seminář, jehož účelem bude průběžná konzultace/kontrola vypracovaných úkolů. Obsah kurzu bude zahrnovat následující témata:

(i)                  online sběr a analýza dat v mezinárodních výzkumech,

(ii)                analýza nestrukturovaných dat,

(iii)               užití virtuální reality ve výzkumu trhu,

(iv)              online nástroje vizualizace dat,

(v)                analýza a využití mediálních dat ,

(vi)              analýza firemních dat (databází),

(vii)             produktový a UX výzkum,

(viii)           výzkumy zákaznické zkušenosti (customer experience). 

Výběr 5 konkrétních témat bude upřesněn na začátku semestru.

Kurz navazuje na metodologické kurzy z bc. studia.

Počet kreditů:  6 ECTS

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK