PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Innovative presentation of scientific knowledge II - JSM571
Anglický název: Innovative presentation of scientific knowledge II
Český název: Inovativní prezentace vědeckého poznání II
Zajišťuje: Katedra sociologie (23-KS)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2023
Semestr: oba
E-Kredity: 4
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Mgr. Barbora Spalová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Barbora Spalová, Ph.D.
Třída: Courses for incoming students
Anotace
Poslední úprava: doc. Mgr. Martin Hájek, Ph.D. (28.11.2019)
Kurz navazující na Inovativní prezentaci vědeckého poznání I. Cílem semináře je nabídnout studentům možnost vyzkoušet si inovativní podoby prezentace vědeckého poznání (výstavy, divadelní / taneční představení, happening, moderování skupinových diskusí, film, kampaň, procházka, interaktivní digitální prezentace apod.). Student či skupina studentů pracují na zvoleném tématu. Kurs je založen na průběžných individuálních konzultacích. Krom konkrétních dovedností a kontaktů tak účastnící semináře získají také vhled do problematiky aplikované vědy.
Literatura
Poslední úprava: doc. Mgr. Martin Hájek, Ph.D. (03.12.2019)

Povinná literatura

ERIKSEN, T. H. (2006): Engaging anthropology: The case for a public presence. Oxford: Berg Publishers

Eriksen, T. H. (2016): Veřejná antropologie ve 21. století, s některými příklady z Norska. Český lid: etnologicky casopis; 103 (1): 23-36.

SCHNEIDER, Arnd / WRIGHT, Christopher (eds.). 2010. Between art and anthropology. Oxford: Berg

 

Doporučená literatura

BARTSCHERER, T. / COOVER, R., eds. (2011): Switching codes: Thinking through digital technology in the humanities and the arts. Chicago, London: The University of Chicago Press

COFFEY, A., / ATKINSON, P. / HOLBROOK, B. (1996): Qualitative Data Analysis: Technologies and Representations. Sociological Research Online, 1 (1). Dostupné na adrese: http:// www.socresonline.org.uk/1/1/4.html

COLLIER, J. / COLLIER, M. (1986): Visual anthropology. Photography as a research method. Albuqurque: The University of New Mexico Press

HORST, A. H. / MILLER, D., eds. (2012a): Digital antrhopology. London, New York: Berg

JAMES, A. / HOCKEY, J. / ALLISON, J., eds. (1997): After Writing culture: Epistemology and praxis in contemporary anthropology. London, New York: Routledge

PINK, S. (2006): The future of visual anthropology: Engaging the senses. London, New York: Routledge

 

Sylabus
Poslední úprava: doc. Mgr. Martin Hájek, Ph.D. (28.11.2019)

Kurs probíhá formou cca pěti workshopů s pozvanými hosty. Vždy v 7. týdnu semestru v rámci dvoudenního antropologického workshopu je kontaktní výuka (diskuse záměrů a dílčích rozpracovaných řešení). Prezentace projektů probíhají na konci semestru, záleží na studentovi, na jaký termín se přihlásí.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK