PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Kritika marketingové komunikace - JJB238
Anglický název: Marketing Communication Criticism
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (62)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Další informace: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=6488
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Neslučitelnost : JKB019
Prerekvizity : JJB231, JJB269
Záměnnost : JKB019
Je neslučitelnost pro: JKB019
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. (25.09.2019)
Předmět představuje problematiku kritiky marketingové komunikace a PR a její vývoj od konce 19. století po současnost. Zabývá se souvislostmi v oblasti managementu, ekonomie, práva, sociální reality a mediální komunikace. Teoreticky vychází ze zázemí frankfurtské školy (Arendtová, Benjamin, Adorno, Horkheimer, Fromm), postmoderní filosofie (Foucault, Derrida, Welsch ad.) a ekonomie (Galbraith, Sedláček ad.) a kritiky spotřební společnosti. Pozornost bude věnována také kritice PR ve společenském kontextu, zejména budování důvěry (Ewen). Studenti se dále seznámí se základními koncepty alternativního paradigmatu, problematikou ekologie a její sociální varianty, veřejného prostoru, soukromí, identity a nadkonzumace. Závěrem se předmět zaměří na vybrané případové studie z ČR. Cílem předmětu je poskytnout studentům potřebný vhled do hlubších a celospolečenských důsledků, které s sebou rozvoj marketingové komunikace a PR přináší - nadspotřeba, privatizace veřejného prostoru, komercializace umění a kultury, ekologické dopady výroby či další eticky problematické oblasti, například marketing zacílený na děti apod. Předmět rozvíjí kritické myšlení a zaměřuje se na přípravu k odpovědnému rozhodování. Studenti po absolvování předmětu nahlédnou problematiku studovaného oboru z jiných úhlů, budou schopni detekovat možná rizika a poznají některé (nezamýšlené) dopady marketingové komunikace a PR na společnost.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK