PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Edukace a pedagogika - CDH001P2
Anglický název: Education and pedagogy
Zajišťuje: Stomatologická klinika 3. LF UK a FNKV (12-STOM)
Fakulta: 3. lékařská fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
Body: 2
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
letní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:10/10, Z [HS]
letní s.:0/20, Z [HS]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: Mgr. Petra Křížová, DiS.
Termíny zkoušek   Rozvrh   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Petra Křížová, DiS. (30.09.2017)
Poskytnutí poznatků z oboru pedagogika tak, aby byl student schopen se orientovat v teoretických znalostech pedagogiky a mohl tyto poznatky využít v rámci své edukační činnosti u klienta. Aktivní zapojení studenta do edukačního procesu s využitím aktivizačních metod. Uplatnění mezipředmětových vztahů, umožnit studentovi procvičit své znalosti a dovednosti v rámci modelových situací. Vést studenta ke komplexnímu a všestrannému pohledu. Přednášky - 1. Pedagogika, edukace, edukátor, edukant, edukační proces, druhy učení, učební styly, pedagogická diagnostika, zásady pedagogické komunikace a jejich uplatnění v edukačním procesu, faktory ovlivňující tento proces. Proces edukace ve zdravotnickém zařízení - fáze 2. Didaktické zásady edukačního procesu, druhy a formy edukačních požadavků.Vymezení a formulace edukačních cílů. Uplatnění výukových metod tradičních i aktivizujících v edukačním procesu. Materiálně didaktické prostředky a jejich využití při výuce 3. Prezentace. Osobnost edukátora
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Petra Křížová, DiS. (30.09.2017)

Bastl, P.., Švec, V.: Zdravotník lektorem. Brno: IDVPZ, 1997. ISBN 80-7013-251-5.

Hartl, P. kompendium pedagogické psychologie dospělých. Praha: Karolinum UK, 1999. ISBN 382-66-99.

Juřeníková, P. zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publisching, 2010. ISBN 978-80-247-2171-2.

Kolierová, B., Erbová, G., Olivierová, R.: Ošetrovatelstvo I. Martin: Osveta, 1995. ISBN 80-217-0528-0.

Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-551-2.

Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2007. 3. vyd. ISBN 80-7367-047-X.

Průcha, J. a kol. Pedagogický slovník Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-029-4. 

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Petra Křížová, DiS. (30.10.2019)

ZS - zápočet - 100% docházky, úspěšné splnění průběžných testů, splnění zápočtového testu

 

LS - zápočet - 100% docházky, úspěšné splnění průběžných testů, splnění zápočtového testu, splnění praktického zápočtu

     - odevzdání seminární práce na zadané téma

     - ústní pohovor z probrané látky a doporučené literatury

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK