Poslední úprava: Mgr. Jana Heřmanová, Ph.D. (20.09.2022)
Výběrový kurz, který se zabývá problematikou komunikace a navazování vztahu zdravotníků s dětmi a jejich rodiči, nebo s dospělými pacienty. Za významný prostředek komunikace je považována společná radost a hra. Kurz probíhá ve spolupráci s neziskovou organizací Zdravotní klaun a pod vedením jejích lektorů.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Jana Heřmanová, Ph.D. (29.09.2023)
student chápe humor a hru jako důležitý prostředek komunikace mezi zdravotníky, dětmi a rodiči a dokáže ji v praxi využít
student dokáže adekvátně komunikavat s rodiči a dětmi, nebo s dospělými pacienty v náročných životních situacích
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Jana Heřmanová, Ph.D. (29.09.2023)
účast na minimálně 3 seminářích, aktivní zapojení do společné práce během semináře, písemně zpracovaná reflexe kurzu dle zadané struktury
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Jana Heřmanová, Ph.D. (28.11.2019)
www.zdravotniklaun.cz
časopis Humorin
Malé zázraky I, Malé zázraky II - příběhy zdravotních klaunů. Dostupné na: http://www.zdravotniklaun.cz/pribehy/
Časopis Svět a divadlo, č. 4, rok 2015, stránky 133-137.
John Wrigh: Why Is That So Funny? nakl. Nick Hern Books Ltd. ISBN-13: 978-1854597823.
Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. Jana Heřmanová, Ph.D. (09.10.2020)
semináře, workshopy
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Jana Heřmanová, Ph.D. (17.04.2021)
1. Úvod, seznámení s průběhem kurzu. První setkání s dítětem a jeho rodičem, nebo s dospělým pacientemi. 2. Vysvětlování. Odvádění stresu. 3. Motivace k uzdravení či rehabilitaci, „návodné“ jednání. Hra. 4. Odchod a co zůstává. Závěrečná reflexe.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Jana Heřmanová, Ph.D. (29.09.2023)
účast na minimálně 3 seminářích, aktivní zapojení do společné práce během semináře, písemně zpracovaná reflexe kurzu dle zadané struktury