PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Alternativní způsoby vyučování - AUPV10001
Anglický název: Alternative Methods of Instruction
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
letní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:6/0, Z [HS]
letní s.:6/0, Zk [HS]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. (30.10.2019)

Předmět Alternativní způsoby vyučování navazuje na poznatky z povinných pedagogických disciplin, předpokládá znalost základních didaktických kategorií.Prohlubuje a rozšiřuje znalosti o aktuální situaci a příklady způsobů vyučování v české škole. Důraz je kladen na
možnosti vyučování na státní škole. Sleduje vliv alternativních způsobů vyučování a reformních pedagogických proudů na vyučovánív české škole.Studenti analyzují videoukázky a konkrétní materiály (třídní a školní projekty, slovní hodnocení)z vyučování.

Hlavní tematické okruhy:

-inspirace z reformní pedagogiky
-alternativní školy
- inovativní školy
- vzdělávací programy Základní školy- rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací programy
- klíčové kompetence a obecné cíle vzdělávání
- proměna obsahu vzdělávání
- inovativní metody
- projektové vyučování
- netradiční formy vyučování
- inspirace ze zahraničí
- příklady dobré praxe


English version
The course builds on the knowledge of compulsory pedagogical disciplines, assumes knowledge of basic didactic categories. It deepens and expands knowledge of the current situation and examples of teaching methods in the Czech school. Focus is on
possibilities of teaching at public school. It monitors the influence of alternative teaching methods and educational reform currents on students analyze video samples and specific materials (class and school projects, verbal evaluation) from
lessons.

Main themes:

- inspiration from reform pedagogy
- lternative schools
- innovative schools
- rimary school educational programs
- Framework Educational Program, School Educational Programs Key Competencies and General - education Goals
- changing the content of education
- innovative methods
- project teaching
- non-traditional forms of teaching
- non-traditional forms of pupil assessment
- inspiration from abroad
- good practice examples
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. (30.10.2019)

* Povinná literatura -   Obligatory literature:


KAŠOVÁ, J. Škola trochu jinak. Kroměříž : Iuventa, 1995.
SINGULE, F. Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. Praha : SPN, 1992.
SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno : Paido, 1995.
TONUCCI, F. Vyučovat a naučit? Praha : UK, 1991.

Jak měnit a rozvíjet vlastní školu. Praha : Strom, 1994.
Měníme vyučování. Praha : Strom, 1994.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK