PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Decision making support - ASG500201
Anglický název: Decision making support
Zajišťuje: Katedra sociologie (21-KSOC)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023 do 2023
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Ing. Martina Sieber, Ph.D.
Vyučující: Ing. Martina Sieber, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Petra Poncarová (30.05.2023)
S rozhodováním se potkáváme často. Můžeme zbytečně udělat několik špatných rozhodnutí, které mají negativní dopad na náš osobní i profesní život. Proto abychom se vyvarovali špatným rozhodnutím je zásadní pochopit, jak se můžeme začít dobře rozhodovat. Nedílnou součástí správného rozhodování je prosazení nejlepší varianty. To nebývá vždy samozřejmostí, proto v tomto předmětu bude věnována část vyjednávacím taktikám.
Studenti získají znalosti, které jim pomůžou vyřešit rozhodovací problém nejlépe, jak to jde. Což bude mít dopad na zkvalitnění jejich vlastního i profesního života. Aby si studenti nejlépe osvojili dané vlastnosti, budou velkou část kurzu pracovat na projektu, díky kterému budou mít možnost nově získané znalosti použít ihned v praxi.
Podmínkou zakončení předmětu je odevzdaný a obhájený projekt a ústní zkouška.

Obsah předmětu:
1. Rozhodování a jeho nástrahy
2. Metoda design thinking
3. Poznání problému
4. Sběr informací
5. Hodnocení variant rozhodování
6. Jak snížit riziko rozhodování
7. Vyjednávání základy
8. Vyjednávání taktiky
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Petra Poncarová (21.05.2023)
  • Fotr, J. (2016). Manažerské rozhodování: Postupy, metody a nástroje (Třetí, přepracované vydání.). Ekopress.

  • IDEO (Firm). (2015). The field guide to human-centered design:design kit (1st ed.). IDEO.

  • Kahneman, D., & Nevrlá, E. (2012). Myšlení: Rychlé a pomalé (Vyd. 1.). Jan Melvil Publishing.

  • Voss, C., & Raz, T. (2017). Never split the difference. Random House Business Books.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK