PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Rozvoj komunikačních dovedností v polštině IV - ASE500103
Anglický název: Development of Communicative Skills in Polish IV
Zajišťuje: Ústav etnologie a středoevropských a balkánských studií (21-UESEBS)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: polština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: ASE500172
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Sylwia Czachór-Kocatas
Třída: Exchange - 08.9 Others-Humanities
Exchange - 09.1 Modern EC Languages
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Sylwia Czachór-Kocatas (02.02.2020)
Předmět je určen studentům a studentkám 2. ročníku magisterského studia. Cílem kurzu je zdokonalovat komunikační, jazykové a sociolingvistické kompetence a také rozmanité komunikační strategie.
Program zahrnuje zdokonalování čtyř dovedností na úrovni C2: poslechu s porozuměním, mluvení, čtení a psaní. V rámci kurzu se pracuje s originálními texty a rozvíjí slovní zásobu svázanou s aktuální situací, dotýkající se kulturních a společenskopolitických událostí a zájmů studentů. Program také zahrnuje opakování gramatiky s důrazem na složité případy a výjimky.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Sylwia Czachór-Kocatas (11.03.2022)

  1. Příprava na výuku (domácí úkoly, čtení textů) a aktivní účast na hodinách.
  2. 70% bodů ze závěrečného testu (poslech, čtení, gramatika, psaní, mluvení).
  3. Odevzdání 2 textů (600 slov) v polštině na uvedená témata nejpozději do konce června.
  4. Příprava a prezentace projektu.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Sylwia Czachór-Kocatas (02.02.2020)

  1. B. Kubiak, Na łamach prasy, cz. I. Podręcznik do nauki języka polskiego, Kraków 2009;
  2. B. Kubiak, Na łamach prasy, cz. II. Podręcznik do nauki języka polskiego, Kraków 2009;
  3. seria Czytaj po polsku, tomy: 5, 7, 11, 12, Katowice 2013 i 2016;
  4. E. Lipińska, Księżyc w butonierce. Ćwiczenia dla cudzoziemców doskonalące sprawność rozumienia ze słuchu na podstawie tekstów Andrzeja Sikorowskiego, Kraków 2010;
  5. A. Butcher, I. Janowska, G. Przechodzka, G. Zarzycka, Celuję w C2. Zbiór zadań do egzaminu certyfikowanego z języka polskiego jako obcego na poziomie C2, Kraków 2011;
  6. I. Kugiel-Abuhansa, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1, Kraków 2019;
  7. A. Wiśniewska, A. Kokot, M. Jasnos, S. Busiło, Chcę pracować w Polsce. Podręcznik do nauki specjalistycznego języka polskiego jako obcego, Warszawa 2015;
  8. E. Bajor, E. Madej, Wśród ludzi i ich spraw,
  9. M. Kita, A. Skudrzykowa, Człowiek i jego świat w słowach i tekstach,
  10. S. Mędak, Polski z mistrzami słowa, Kraków 2016; 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK