PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Psychologické aspekty specifických poruch učení a chování - APR519011
Anglický název: Psychological Aspects of Specific Learning and Behaviour Disorders
Zajišťuje: Katedra psychologie (21-KPS)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/0, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: APS300110
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Václav Mertin
Neslučitelnost : APS300110, APS300110E, AUP510042
Je neslučitelnost pro: APS300110E, AUP510042, APS300110
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Eva Šírová, Ph.D. (21.05.2020)
Cílem předmětu je seznámit s historií a aktuálním pojetím specifických poruch učení a chování - v současnosti dvou
nejrozšířenějších poruch u dětí. Předmět seznámí studenty s problematikou specifických poruch učení a chování.

Obsah předmětu:?
Historie specifických poruch učení a chování?
Současné pojetí SPUaCH?
Medicínský přístup?
Kategoriální a nekategoriální pojetí?
Diagnostika?
Segregace vs. integrace (inkluze)?
Intervence?
Individuální vzdělávací program
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Eva Šírová, Ph.D. (21.05.2020)
Povinná literatura:
Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení I. Moderní vyučování, 1999, roč. 5, č. 5, s.10-11.

Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení II. Moderní vyučování, 1999, roč. 5, č. 6, s.8-9.

Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení III. Moderní vyučování, 1999, roč. 5, č. 7, s.8-9.

Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení IV. Moderní vyučování, 1999, roč. 5, č. 8, s. 10-11.

Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení V. Moderní vyučování, 1999, roč. 5, č. 9, s.10-11.

Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení VI. Moderní vyučování, 1999, roč. 5, č. 10, s. 10-11.

Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení VII. Moderní vyučování, 2000, roč. 6, č. 1, s. 8-9.

Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení VIII. Moderní vyučování,2000, roč. 6, č. 2, s. 8-9.

Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení IX. Moderní vyučování, 2000, roč. 6, č. 3, s. 8-9.

Mertin, V. Současný pohled na specifické poruchy učení X. Moderní vyučování, 2000, roč. 6, č. 4, s. 8-9.

Train, A. Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha : Portál, 1997.

Zelinková, O. Poruchy učení. Praha : Portál, 2003.

Doporučená literatura:
Mertin, V. Individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 1995.

Mertin, V. Fonologický model poruch čtení. In Gillernová, I.; Mertin, V. (ed.). Psychologické problémy člověka v měnícím se světě I. Praha : Karolinum, 2001, s. 165-174.

Mertin, V. Rozdíl mezi IQ a ČQ jako jedno z kritérií diagnózy dyslexie. Výchovné poradenství, 2002, 31, s. 9-12.

Mertin, V. Opravdu objevil Heveroch dyslexii? Pedagogika, 2003, LIII, č.1, s. 67-71.

Mertin, V. Přínos rodiny k rozvoji čtenářských dovedností u dětí. In Šulová, L.; Zaouche-Gaudron, Ch. (ed.). Předškolní dítě a jeho svět. Praha : Karolinum, 2003, s. 305-320.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK