PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Praktikum sociální výchovy a primární prevence - APE516053
Anglický název: Practicum social education and primary prevention
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. (20.02.2022)
VSTUPNÍ PODMÍNKA:UZAVŘENÉ PŘEDMĚTY
Pedagogika osobnostně sociálního rozvoje
------------------------------

Cíl předmětu:
Předmět zakládá elementární praktické/didaktické dovednosti pro práci v oblasti školní i mimoškolní primární nespecifické prevence zejm. prostřednictvím (osobnostně) sociální výchovy; dále zakládá elementy kompetencí pro využití těchto dovedností na základě porozumění teoriím užívaných postupů a jevů, které s aplikací technik souvisí.

Osnova předmětu:
Teoreticko-praktický předmět opírající se o didaktiku oborů zabývajících se osobnostním a sociálním rozvojem,
osobnostní sociální výchovou a sociální výchovou jako primární prevencí (dramatická výchova, zážitková
pedagogika atd.) a zejm. o didaktiku osobnostní a sociální výchovy. Předmět demonstruje na praktických
činnostech vedených studenty nebo vyučujícím typické didaktické principy výstavby kurzů osobnostně sociálního
rozvoje a kurzů (zejm. nespecifické) primární prevence. Věnuje přehledům témat, výstavbě lekcí a specifickým
postupům/metodám učení v v podobných kurzech a metodám managementu učení (dramatické-rolové hry, eticky
dilematické případové metody, koncentrativně pohybová cvičení, dialogické postupy, strategické hry, techniky
řešení problémů, techniky využívající prvků umění, fyzicky náročné skupinové aktivity atd.).
Součástí obsahu je didaktická analýza technik, instrukcí a reflexí a aplikace vztažných teorií (kooperativní učení,
mozkově kompatibilní učení, řízené sociální učení, pedagogická percepce atd.) v kontextu cílů os.soc. rozvoje
nebo/a primární prevence.

Aktuální literatura k předmětu je pod tlačítkem - "Literatura ke kurzům" za osobním profilem vyučujícího: http://pedagogika.ff.cuni.cz/node/15?q=node/15#JV
Vstupní požadavky
Poslední úprava: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. (31.10.2019)

VSTUPNÍ PODMÍNKA:UZAVŘENÉ PŘEDMĚTY
Pedagogika osobnostně sociálního rozvoje
a
Didaktika.
------------------------------

Požadavky k zápisu
Poslední úprava: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. (31.10.2019)

VSTUPNÍ PODMÍNKA:UZAVŘENÉ PŘEDMĚTY
Pedagogika osobnostně sociálního rozvoje
a
Didaktika.
------------------------------

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK