PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Sociální psychologie I. - APD516066
Anglický název: Social Psychology I.
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/0, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. Jaroslav Koťa (01.11.2019)
Anotace:<br>
Cíle:<br>
Pochopení sociálního rozměru člověka pohledem psychologie. Student se má učit do jisté míry předvídat chování <br>
lidí podle sociálního kontextu, v němž se nacházejí. Může tak volit preventivní strategii a taktiku svého chování a <br>
naučit se profesionálně zvládat emoce okolí a odvracet zbytečné konflikty mezi lidmi.

Objectives: Understanding the social dimension of a person through psychology. The student has to learn by
to anticipate to some extent people's behavior according to the social context in which they are located. Can
so choose the preventive strategy and tactics of their behavior and learn to master it professionally

surrounding emotions and averting unnecessary conflicts between people.
Obsah:
Předkrm: Předmět sociální psychologie, její význam pro porozumění jedince mezi lidmi a jeho vztahům k druhým
lidem; prehistorie a založení hraniční vědy: sociální psychologie; půvab nudných definice vědního oboru;
behaviorální koncept sociální psychologie a problematika porozumění sociálnímu jednání
Hlavní menu: Sociální percepce a interpersonální percepce; implicitní teorie osobnosti; osobnostní konstrukty; <br>
stereotypy a kvazikategorizace; kauzální atribuce; základní atribuční omyl; pravidlo antropocentrismu;
Postoje; význam postojů v každodenním životě; povaha a měření postojů, vytváření postojů, změny postojů;
stereotypy ve vnímání a rasové postoje;
Teorie komunikace; verbální a nonverbální komunikace; patologické formy komunikace (podceněná kapitola
sociální psychologie); jak si řádně vychutnat hádku; komunikace sněhuláků v transakční analýze, životní dráhy
Skupiny, organizace a jedinec: skupiny a organizace; vůdcovství a skupinové změny; účinně jednající skupina;
Jedinec ve skupině

Course: The subject of social psychology, its importance for understanding Objectives: Understanding the social dimension of person through psychology. The student has to learn
to anticipate to some extent people's behavior according to the social context in which they are located. Can
So choose the preventive strategy and tactics of their behavior and learn to master it professionally surrounding emotions and averting unnecessary conflicts between people.
Content:
Appetizer: The subject of social psychology, its importance for understanding individuals between people and their relations to others to people; prehistory and founding of frontier science: social psychology; the charm of boring science definition;
behavioral concept of social psychology and problems of understanding social behavior Main menu: Social perception and interpersonal perception; implicit personality theory; personality constructs; stereotypes and quasi-categorizations; causal attribution; basic attribution error; rule of anthropocentrism; Attitudes; the importance of attitudes in everyday life; the nature and measurement of attitudes, creating attitudes, changing attitudes;stereotypes in perception and racial attitudes;
Communication Theory; verbal and nonverbal communication; pathological forms of communication (underestimated chapter
social psychology); how to properly enjoy a quarrel; communication of snowmen in transaction analysis, life paths
Groups, organizations and individuals: groups and organizations; leadership and group change; an effectively acting group;
Individual in group


Otázky, témata ke zkoušce:
Uchazeči si ke zkoušce přinesou seznam prostudované literatury. Uvádějí se pouze tituly, které uchazeči o
zkoušku prostudovali celé. Literaturu ke zkoušce lze i konzultovat se zkoušejícím. jaroslav.kota@ff.cuni.cz
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK