PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Scénické postupy v edukaci - APD516054
Anglický název: Scenic practices in education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (14)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Martina Lukášová (19.09.2017)
TÉMATA:

Scéničnost a problémovost, resp. divadelnost a dramatičnost jako principy

- obecně behaviorální (životní…)
- i specificky edukační.

Performativně dramatický koncept edukace.

Učitelství jako scénická (performativní) profese.

Scénické formy a metody v edukaci.

Scénické postupy "ve službách" různých předmětů i jako samostatné metody.

Edukační funkce a cíle scénických postupů.

Praktikum scénických postupů.

Zápočet = aktivní účast.

Plní částečně i úkol předmětu: APDV10002 Dramatická výchova a hraní rolí ve výchově.

Aktuální literatura k předmětu je pod tlačítkem - Literatura ke kurzům za osobním profilem vyučujícího:

http://pedagogika.ff.cuni.cz/node/15?q=node/15#JV

Cíl předmětu:
Studenti se jsou s to vysvětlit základní koncepty scénicko-dramatického pojetí edukace a pojmy týkající se
možností využití scéničnosti a dramatických přístupů v edukační praxi. Nabývají elementární praktické dovednosti
rozpoznání těchto jevů na straně jedné a jejich didaktického využití při práci se studenty/žáky atd. na straně druhé.
Vysvětlí též, co je dramatická/divadelní výchova a ovládají praktické elementy její aplikace v různých typech
edukace.

Osnova předmětu:
Scéničnost a problémovost, resp. divadelnost a dramatičnost jako principy obecně behaviorální (životní…) i
specificky edukační. Performativní sociální studia, (kritická) performativní pedagogika, performativní výzkum.
Performativně dramatický koncept edukace. Učitelství jako scénická (performativní) profese. Scénické formy a
metody v edukaci.
Scénické postupy "ve službách" různých předmětů i jako samostatné metody. Edukační funkce a cíle scénických
postupů.
Dramatická výchova jako systém umělecko-sociálně-antropologického učení. Scéničnost jako učivo. Praktikum
scénických postupů.



Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: VALENTJ1 (17.06.2017)

Aktivní účast, přítomnost.

Literatura
Poslední úprava: VALENTJ1 (17.06.2017)

Aktuální literatura k předmětu je pod tlačítkem - Literatura ke kurzům za osobním profilem vyučujícího:  http://pedagogika.ff.cuni.cz/node/15?q=node/15#JV

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK