PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Etika pro pedagogy - APD160074
Anglický název: Ethics for Educators
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Martina Lukášová (19.09.2017)
Předmět seznamuje studenty se základními etickými pojmy a postoji, uvádí do vybraných morálních problémů se
zaměřením na edukační situace. Využívá poznatků psychologie morálního vývoje a upozorňuje na význam etické
reflexe v práci pedagoga. Zvláštní pozornost je věnována vychovatelské otázce, jakými metodami lze rozvíjet
morální vědomí dítěte. Předmět se dotýká i analýzy pokusů o etickou výchovu v Čechách a na Slovensku po r.
1989. Za základ seminární práce a diskusí poslouží příklady etických dilemat v učitelské profesi a v provozu školy,
jakož i etických dilemat mezi rodinou a školou.
Studenti by se po absolvování předmětu měli orientovat v základních etických východiscích a teoriích, měli by být
schopni identifikovat morální rozměr pedagogických problémů a měli by být schopni odůvodňovat různé volby
jejich řešení.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK