PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Teorie výchovy II. - APD160044
Anglický název: Theory of Education II.
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: STROM3BF (28.09.2020)
Předmět se zabývá různými aspekty formativního procesu, tzv. „složkami výchovy“: zejm. problematikou <br>
osobnostní, mravní a multikulturní výchovy. Dále je zaměřen na vztah mezi výchovou a vzděláváním, s důrazem <br>
na aktuální prostředí školy. Pokrývá také problém soudobé krize autority ve výchově a perspektiv výchovy v tzv. <br>
postmoderní společnosti.<br>
<br>
Osnova:<br>
1. Autorita ve výchově. Konflikt klasického pojetí autority a alternativních koncepcí<br>
2. Teorie morální výchovy a jejich praktické aplikace<br>
3. Výchova ke spiritualitě<br>
4. Osobnostní výchova a její aplikace v českém kurikulu<br>
5. Identita, socializace a kultura. Problematika multikulturní výchovy<br>
6. Etiketizace a stigmatizace ve výchově<br>
7. Výchova a sociální nerovnosti (sociologické a sociolingvistické teorie)<br>
8. Problémy školy a výchovy v postmoderní době<br>
<br>

Zkouška je ústní pohovor na základě přečtené literatury (5 titulů).
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK