|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petr Volf (15.03.2011)
Cíl předmětu: Seřazení jednotlivých vývojových etap v rámci ontogeneze, důraz kladen na pochopení provázanosti a spojitosti jednotlivých orgánových soustav u člověka a jejich funkční zapojení, schopnost navázat na utvořené znalosti základů fyziologie NS v dalších oborech. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petr Volf (15.03.2011)
MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro speciální pedagogy. Praha : SPN, 1993. TROJAN, S. Tělověda. Praha : GRADA, 1997. BRICHCÍN, M. Lidská mysl, mozek a vnější prostředí. Čs.Psychologie, XL, 1996, s. 273-291. HONZÁK, R. Strach, tréma, úzkost a jak je zvládnout. Praha : Maxdort, 1995. VOJTÍK,V. a spol. Poruchy vývoje dětí a mladistvých a jejich projevy v rodině a ve škole. Praha : SPN, 1990 Literatura doporučená:DUNOVSKÝ, J. a kol. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha : GRADA, 1995. ISBN 80-7169-192-5 MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíc potřebují. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-272-0 O´CALLAGHAN, CH.; STEPHENSON,T. Pediatrie do kapsy. Praha : GRADA, 2007. ISBN 80-247-0933-3 PILAŘOVÁ, M. - HRADÍLKOVÁ,T.(ed.). Raný vývoj dítěte a možnosti rané intervence. Praha : Futurum, 1998. SČ 001406406 PÖTHE, P. Dítě v ohrožení. Praha : G plus G, 1999. ISBN 80-86103-21-8 Kritické životní situace u dětí a mladistvých s tělesným a zdravotním postižením. Sborník. Brno : Paido, 1996. VAVRDA,V. Soudobá psychoanalýza, neurovědy a vývojová psychologie. Implikace pro výchovu. Pedagogika, XLIX.,1999, s. 347-352. ISSN 0031-3815 WINNICOTT, D.W. Lidská přirozenost. Praha : Psychoanalytické nakladatelství, 1998. ISBN 80-86123-05-7 |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petr Volf (15.03.2011)
Osnova předmětu: Biologické aspekty podmiňující psychický vývoj dítěte. Vzájemná provázanost biologických, psychologických a sociálních faktorů ve zdraví a nemoci. Základy somatologie pro pedagogy. Růst a vývoj lidského jedince od narození do dospělosti. Školní hygiena. Prevence nadměrných fyzických a psychických zátěží ve výchovně vzdělávací práci. Zásady zdravotního životního stylu. První pomoc. Podmínky integrace zdravotně postižených dětí a mládeže v běžné škole. |