PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Rozvíjení komunikačních schopností a psaní v novořečtině - AJS500219
Anglický název: Developing Writing and Communication Skills in Modern Greek
Zajišťuje: Ústav etnologie a středoevropských a balkánských studií (21-UESEBS)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: řečtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň: specializační
Je zajišťováno předmětem: AGL500024
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Konstantinos Tsivos, Ph.D.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Konstantinos Tsivos, Ph.D. (18.09.2022)
Cílem semináře určeného studentům navazujícího magisterského studia je seznámení s různými ukázkami písemného projevu v novořečtině, ať se jedná o popisnou reprodukci aktuální události, zápis poznámek či osnovu pro reprodukci přenášky. Součástí kurzu bude čtení a rozbor textů se zaměřením na prostředky koherence textu (konektivní prostředky), uvedení do řecké pravopisné normy a praktická pravopisná cvičení, metody správné argumentace a obeznámení s platnými bibliografickými normami. <br>
Studenti budou dále seznámeni s technikami psaní profesního životopisu, zprávy, novinového článku, argumentativní eseje, abstraktu odborného článku či dalších odborných prací (seminární, bakalářská či diplomová). Těžiště předmětu bude představovat nácvik vlastního písemného projevu studentů.<br>
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Konstantinos Tsivos, Ph.D. (31.08.2023)

Μπράχου Ι., Νεστοράτου Στ., Πλατής Β., Ελληνικά λέξη-λέξη., Αθήνα: Εκδόσεις Δέλτος, 2017.

Γκαρέλη Ε. et al., Ταξίδι στην Ελλάδα. Ελληνικά ως δεύτερη / ξένη Γλώσσα, 1 και 2, Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη, 2019.

Vamvoukas, M., Axiologisi anagnostikon dexiotiton, Athény: Ekdosis Grigori 1994.

Spantidakis, I., Provlimata paragogis graptou logou, Athény: Ellinika Grammata 2004.

Brown, H. D., Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy, New York: Addison Wesley Longman 2001.

Richards, J. C. – Rodgers, T. S. – Swan, M. (eds.), Approaches and Methods in Language Teaching, Cambridge: Language Teaching Library 2001.

Szymanek, K. – Wieczorek, K. A. – Wójcik, A. S., Umění argumentace: úlohy na zkoumání argumentů, Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci 2004.

Šanderová, J., Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách, Praha: Slon 2007.

Pyli gia tin Elliniki Glossa. http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/foreign/education/proposals/04.html

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK