|
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Radka Johnova, Ph.D. (30.01.2015)
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Radka Johnova, Ph.D. (18.09.2020)
Cílem je seznámit studenty, kteří pracují nebo plánují pracovat v sektoru kultury, neziskových organizací, agentur a firem s principy a specifiky marketingu v tomto odvětví, jeho smyslem, významem a obsahem, předložit možnosti marketingové orientace v oblasti kultury a umění a poskytnout oporu pro využití marketingových nástrojů v dané oblasti. |
|
||
Poslední úprava: Ing. Radka Johnova, Ph.D. (30.01.2015)
marketing, art marketing, kultura, umění, marketingový plán, návštěvníci, publikum |
|
||
Poslední úprava: Ing. Radka Johnova, Ph.D. (18.09.2020)
Předmět je zakončen zápočtem Podmínky k získání zápočtu Týmové nebo individuální řešení seminární práce, zpracování marketingového plánu pro zvolenou organizaci nebo firmu v sektoru kultury v rozsahu cca 5 stran, resp. 8000 - 10 000 znaků s mezerami (základní, povinná součást) a dále jedna ze dvou možností: Aktivní účast včetně prezentace a obhájení závěrů ze seminární práce před kolegy (vhodné především pro denní studium). V případě, že bude z epidemiologických důvodů nařízena distanční výuka, tento bod nebue aplikován. nebo Zpracování individuální odborné eseje na téma Specifika marketingu ve zvolené oblasti kultury nebo umění (vhodné především pro kombinované studium). Rozsah do 3 stran textu Seminární práci, případně esej je nutné odevzdat (zaslat e-mailem na rsj@seznam.cz) nejpozději 2 dny tj. 48 hodin před požadovaným získáním zápočtu, resp. před prezentací. Poslední prezentace budou na přenáškách/seminářích, zápočty tamtéž. |
|
||
Poslední úprava: Ing. Radka Johnova, Ph.D. (30.01.2015)
1. Podstata a role marketingu, základní pojmy a specifika marketingu v kultuře 2. Marketingové prostředí, národní a globální trhy kultury a umění, podstata art marketingu 3. Základní koncepce a přístupy k marketingu, jejich využití v art marketingu 4. Marketingové analýzy, plánování a strategie na trzích umění a kulturního dědictví, marketingový plán 5. Zákazníci, klienti a jejich specifika na trzích kultury a umění, rozhodování spotřebitele (návštěvníka), segmentace zákazníků 6. Význam a obsah marketingových informací, marketingový výzkum na trzích kultury a umění 7. Marketingové nástroje: Kultura a umění jako produkt, životní cyklus produktu a zavádění nových produktů, jejich specifika v oboru služeb na trzích kulturních statků 8. Komerční art marketing a produktový mix 9. Cena, její role, specifika a strategie v neziskovém sektoru kultury, komerční ocenění speciálních nabídek, cena na trzích umění 10. Distribuce kultury, umění a kulturního dědictví, místo, dostupnost a působnost, elektronické zpřístupnění kultury, specifika služeb informačních center, uměleckých a kulturních agentur 11. Marketingová komunikace a možnosti komunikačního mixu v sektoru kultury, PR a odborná kritika, role nových médií 12. Marketingová komunikace firem a corporate image prostřednictvím kultury a umění, komerční výstavnictví, sponzoring, umělecká práce na zakázku |
|
||
Poslední úprava: Ing. Radka Johnova, Ph.D. (18.09.2020)
Doporučená literatura JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Art marketing v praxi*. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 288 s. ISBN 978-80-247-2724-0 JOHNOVÁ, Radka. Marketing umění a kulturního dědictví. Praha: VŠE v Praze, Nakladatelství Oeconomica, 2007. CD a brožura* pro magisterské navazující studium. ISBN 978-80-245-1291-4. JOHNOVÁ, Radka; ČERNÁ, Jitka a kol. ARTS MARKETING - Marketing umění a kulturního dědictví. Praha: VŠE v Praze, Nakladatelství Oeconomica, 2007. 244 s. ISBN 978-80-245-1276-1. KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing Management 12. vydání. Grada Publishing, a.s, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5. KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Grada Publishing, a.s., 2005. ISBN 80-247-1104-4. BORCHARDT, Peter. Marketing pro veřejné knihovny. Národní knihovna, 1994. ČADILOVÁ, Kateřina. Public relations v knihovnách. Praha: SKIP (Národní knihovna v Praze), 1993. 30 s. ČADILOVÁ, Kateřina. Sponzorství v knihovnách. Praha: Národní knihovna v Praze, 1995. 58 s. RUNYARD Sue; FRENCH Ylva. Marketing & Public Relations Handbook for Museums, Galleries & Heritage Attractions. AltaMira Press, Rowman & Littlefield Publishers, Inc., 1999. ISBN 0-7425-0407-7. STEHLÍK, Eduard a kolektiv. Základy marketingu. Praha: VŠE, 2001. ISBN 80-7079-527-1. JOHNOVÁ, Radka. Marketing v knihovnách. Čtenář, 2000, roč. 52, č. 3 a 4 a Čtenář, 2007, roč. 59, č. 1 - 12 --- * V případě distančního studia dám takto označené materiály studentům k dispozici v elektronické podobě |
|
||
Poslední úprava: Ing. Radka Johnova, Ph.D. (30.01.2015)
Žádné. Jedná se o základy marketingu a jeho aplikaci v uvedeném oboru |
|
||
Poslední úprava: Ing. Radka Johnova, Ph.D. (30.01.2015)
Žádné |