|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D. (02.02.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Holubová (01.02.2023)
Studenti budou seznámeni s vybranými tématy z klinické psychologie (PAS, ADHD, poruchy spojené se stresem, dysfunkční rodinné prostředí, jazyková deprivace a vliv na dítě, schizofrenie, úzkostné poruchy, demence atd.). Budou znát specifika komunikace i práce s neslyšícími dospělými i dětmi s psychiatrickými diagnózami ve školství, v tlumočnictví a v odborném výzkumu. Na praktických nácvicích v modelových situacích si osvojí vybrané dovednosti potřebné k práci s těmito klienty. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Holubová (01.02.2023)
Aktivní účast na semináři. Plnění všech průběžně zadávaných úkolů, závěrečná rozprava nad posledním úkolem. V případě distanční výuky: Aktivní účast v semináři realizovaného online formou (platforma ZOOM) nebo plnění alternativních úkolů nahrazující účast v semináři, plnění průběžně zadávaných úkolů, závěrečná rozprava nad posledním úkolem online formou (ZOOM). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Holubová (01.02.2023)
Světová zdravotnická organizace (2017). Poruchy duševní a poruchy chování. In Mezinárodní klasifikace nemocí - 10. revize. Praha: ÚZIS ČR. Estrada Aranda, B. D., & Raaij, I. S. -van. (2015). Mental health services for deaf people: treatment advances, opportunities, and challenges, 1 online resource (269 p.). Baštecká, B. Goldmann, P. Základy klinické psychologie. Praha, Portál 2001 Glickman, N. S., & Hall, W. C. (2019). Language deprivation and deaf mental health. Routledge. Literatura bude průběžně doplňována dle potřeb a budoucího profesního zaměření aktuálních frekventantů kurzu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Holubová (01.02.2023)
Základní tematické okruhy (na výuce se budou prolínat)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Holubová (01.02.2023)
Kurz je určen studentům 2. a 3. ročníku bakalářského studijního programu Jazyky a komunikace neslyšících a studentům magisterského studijního programu Čeština v komunikaci neslyšících. Vyučovacím jazykem je český znakový jazyk (součástí výuky však budou také prezentace a další doplňující materiály v psané češtině, v případě potřeby budou v průběhu výuky k dispozici též handouty pro nerodilé mluvčí ČZJ). Frekventanti, kteří nejsou rodilími mluvčími ČZJ, by tento jazyk měli ovládat alespoň na komunikační úrovni (velmi doporučované je úspěšné absolvování povinného předmětu ČZJ I a ČZJ II). Studenti 1. ročníku bakalářského studijního programu Jazyky a komunikace neslyšících a ostatní studenti mimo výše zmíněné studijní programy jej mohou navštěvovat pouze po konzultaci s vyučující (v případě volné kapacity v předmětu). |