|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ivan Kafka (27.01.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ivan Kafka (27.01.2020)
McDaniel, D., Cairns, H. S., & McKee, C. (Eds.). (1998). Methods for assessing children's syntax. Mit Press. Ambridge, B., & Lieven, E. V. (2011). Child language acquisition: Contrasting theoretical approaches. Cambridge University Press. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ivan Kafka (27.01.2020)
1. Přepisy dětské komunikace a jejich analýza - Korpusy Childes - přepisovací konvence CHAT, Salt a další - měřítka z přepisů (MLU, TTR, NDW a další) - vzory analýzy přepisů 2. Experimentální metody sledování předřečového vývoje - EEG, high-amplitude sucking, headturn preference procedure, central fixation paradigm - způsob výzkumu segmentace, citlivosti ke slovům a porozumění slovům, citlivosti ke gramatické struktuře - statistické učení - ohledy při konstrukci experimentů, způsoby vyhodnocování 3. Experimentální metody zkoumající porozumění - Preferential looking, offline metody, act-out metody, syntactic priming - ohledy při konstrukci experimentů, způsoby vyhodnocování 4. Experimentální metody zkoumající produkci - Elicited production, picture description apod. 5. Standardizované metody - standardizace, základy psychometrie 6. Metody studia souvisejících jevů - verbální paměť, verbální a neverbální intelekt, kontrolní proměnné při studiu jazyka 7. Metody pro studium gramotnosti - fonologické povědomí, čtení slov, čtení vět, role jazykových znalostí při osvojování čtení |