PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Angličtina a korpusy II: Studie z korpusové lingvistiky - AAA500129
Anglický název: English Language and Corpus Linguistics III: Studies from Corpus Linguistics
Zajišťuje: Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Další informace: http://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=997
Garant: Mgr. Anna Čermáková, Ph.D.
Záměnnost : AAA500170
Je prerekvizitou pro: AAA5PP129
Je záměnnost pro: AAA500170
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Anna Čermáková, Ph.D. (27.09.2016)
Předmět volně navazuje a prohlubuje znalosti ze dvou předcházejících (I a II) z cyklu Angličtina a korpusy. Během semestru se vedle studentovy aktivní účasti na probíraných tématech předpokládá paralelní studentova práce na svém zvoleném tématu a jeho prezentace v druhé části semestru. Semináře obsahují teoretickou část zaměřenou na ústřední pojmy korpusové lingvistiky a dále se věnují především korpusové stylistice, analýze diskurzu (CADS) a dalším tématům současné korpusové lingvistiky. V druhé části semestru bude v semináři věnován prostor pro prezentaci prací studentů. Kromě pevné obsahové části semináře je zde ponechán i prostor pro práci s tématy dle zájmu studentů, včetně případné metodologické podpory pro zpracování diplomových prací.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Anna Čermáková, Ph.D. (27.09.2016)

Baker, P. (2006). Using Corpora in Discourse Analysis. London: Continuum.

Hoey, M., Mahlberg, M., Stubbs, M. & Teubert, W. (2007). Text, Discourse and Corpora. London: Continuum

Hunston, S. (2002). Corpora in Applied Linguistics. Cambridge: Cambridge University Press.

Leech, G. (2008). Language in Literature: Style and Foregrounding. Harlow: Pearson Education.

Mahlberg, M. (2013). Corpus Stylistics and Dickens's Fiction. London: Routledge.

Scott, M. & Tribble, Ch. (2006). Textual Patterns. Key Words and corpus analysis in language education. Amsterdam: John Benjamins.

Sinclair, J. Ed. (2004). How to Use Corpora in Language Teaching. Amsterdam: John Benjamins.

Sinclair, J. (2004). Trust the Text. London: Routledge.

Sinclair, J. (1991). Corpus, Concordance, Collocation. Oxford: Oxford University Press.

Stubbs, M. (2002). Words and Phrases. Oxford: Blackwell Publishing.

Stubbs, M. (2005). Conrad in the computer: examples of quantitative stylistic methods. Language and Literature14 (1)str. 5-24).

Teubert, W. (2005). My version of corpus linguistics. International Journal of Corpus Linguistics 10 (str. 1-13).

Tognini-Bonelli, E. (2001). Corpus Linguistics at Work. Amsterdam: John Benjamins.

Metody výuky
Poslední úprava: BRUHOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.08.2012)

seminář

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Anna Čermáková, Ph.D. (27.09.2016)

1. Korpusová lingvistika: metodologie nebo teorie?

2. Analýza dat: intuice vs korpus, přístupy "corpus-based" vs "corpus-driven".

3.-10. Studie ze současné korpusové lingvistiky (klíčová slova ("keywords"), korpusová stylistika, analýza diskurzu (CADS) a další plus volba témat dle studijních zájmů studentů)

11.-13. Prezentace prací studentů a jejich oponentura (studenty)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK