Adaptivní hudba a interaktivní zvuk - NCGD009
Anglický název: Adaptive Music and Interactive Audio
Zajišťuje: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Rozsah, examinace: zimní s.:2/2, KZ [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: doc. Ing. Adam Sporka, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Předmět se zaměřuje na využití zvuků a hudby jako součásti soudobých multimediálních aplikací, tedy např. her, interaktivních prezentací, divadelních vystoupení a výstav. Předmět má přehledovou formu tvorby interaktivního audia, jeho designu a produkce. Během přednášek se studenti seznámí se způsobem, jakým je zvuk zpracováván v operačních systémech, jaké softwarové techniky se používají pro jeho syntézu a jakými způsoby je možné zvuk zasazovat do aplikací. V rámci cvičení budou představeny jednotlivé audio middlewary. Studenti si vyzkouší návrh, tvorbu a implementaci herního audia.
Poslední úprava: Holan Tomáš, RNDr., Ph.D. (14.05.2019)
Cíl předmětu -

Předmět je koncipován jako zdroj informací o interaktivním audiu pro jednotlivce i členy velkých týmů, kteří pracují nebo plánují pracovat na multimediálních projektech od jednoduchých videí po velké AAA počítačové hry.

Programátoři získají znalosti o tom, jak implementovat zvuky a hudbu v rámci jejich projektu, a také o rozsahu požadavků, které na ně budou kladeny audio designéry a hudebníky z jejich týmu.

Herní designéři a interaktivní designéři zjistí, do jaké úrovně je možné využit zvuky a hudbu jako jednu z modalit jejich multimediálního produktu.

Zvukoví designéři a hudební skladatelé se seznámí s aktuálními technologiemi a technikami, které mohou použít pro svá kreativní vyjádření.

Projektoví manažeři, producenti a kreativní ředitelé zjistí detaily o jednotlivých rolích běžně existujících v hudebním průmyslu, o jejich procesu práce a způsobu komunikace, což umožní optimalizovat jejich práci na projektu.

Poslední úprava: Holan Tomáš, RNDr., Ph.D. (14.05.2019)
Podmínky zakončení předmětu -

K úspěšnému zakončení předmětu je třeba vypracovat zápočtovou úlohu, která bude klasifikována.

K získání zápočtu je nutné: zvolit si téma semestrálního projektu a vypracovat semestrální projekt.

Poslední úprava: Holan Tomáš, RNDr., Ph.D. (14.05.2019)
Literatura -

Phillips, Winifred. A composer's guide to game music. MIT Press, 2014. ISBN 978-0-262-02664-2

Snoman, R. (2012). The dance music manual: tools, toys and techniques. Focal Press.

Poslední úprava: Holan Tomáš, RNDr., Ph.D. (14.05.2019)
Sylabus -

1. Audio a interaktivní média

2. Zvukové efekty, interaktivní události, implementace

3. Hudba jako médium exprese

4. Adaptivní hudba, proces produkce, implementace

5. Soudobé formáty interaktivního audia

6. Využití strojového učení pro automatické skládání hudby

7. Využití strojového učení pro tvorbu zvukových efektů

Poslední úprava: Holan Tomáš, RNDr., Ph.D. (14.05.2019)