PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Multiculturality in Education - OPNZ1P011B
Anglický název: Multiculturality in Education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024 do 2024
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jaroslav Šaroch, Ph.D.
Angie Moore, M.A.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
The course focuses on developing education in the Czech multicultural society. It enables students to understand and perceive variety and differences among people from different cultures as a positive phenomenon. The aim of the course is to support development of relationships among cultures. Students learn to use their communication skills and improve cooperation with people of different socio-cultural background. Analysis and understanding of variety should create motivation to intercultural interactions, should support the feeling of solidarity and ability to reflect social and economical inequality.
Poslední úprava: Šaroch Jaroslav, PhDr., Ph.D. (28.12.2023)
Deskriptory - angličtina

2 ETCS equals 52 hours

self-study of literature (10 hours),

working with study materials (10 hours),

assignments (20 hours),

presentations (12 hours)

Poslední úprava: Šaroch Jaroslav, PhDr., Ph.D. (28.12.2023)
Literatura

Byram, M. (1989). Cultural studies in Foreign Language Education. Multilingual Matters.

Hofstede, G. J., Pedersen, P. B., Hofstede, G. (2002). Exploring Culture, Exercises, Stories and Synthetic Cultures. Intercultural Press.

Parekh, B. (2000). Rethinking Multiculturalism Cultural Diversity and Political Theory. Palgrave.

Tomalin, B., Stempleski S. (1994). Cultural Awareness. OUP.

Poslední úprava: Šaroch Jaroslav, PhDr., Ph.D. (28.12.2023)
Sylabus

Obsah:

1. Multicultural education as a cross-sectional topic in Framework Education Programme (RVP) and School Education Programme.
2. The definition of basic terms (integration, assimilation, inclusion, stereotypes, xenophobia, rasism, gender issues).
3. Culture traditions of different nations and ethnic groups.
4. Different symbols in communication, communication barriers, etiquette.
5. Topical issues of teaching multicultural education.
6. Sources of information for teaching multicultural education.
7. Specific methods of teaching multicultural education with examples.

Poslední úprava: Šaroch Jaroslav, PhDr., Ph.D. (28.12.2023)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK