|
|
|
||
Cílem kurzu je revize, upevnění a ucelení poznatků budoucích učitelů matematiky v oblasti školské matematiky, přesahů do matematiky vysokoškolské a aplikací v přírodních vědách. Absolvent kurzu by se měl orientovat v probíraných tématech, být schopen uvádět příklady k probíraným tématům srozumitelné žákům základní či střední školy a volit vhodné úlohy demonstrující aplikace vysokoškolské matematiky v učivu školy základní a střední. Student po absolvování kurzu by měl být seznámen s ukázkami aktuálně řešených, historicky důležitých či stále otevřených problémů. V kursu se budou probírat témata: trigonomické a goniometrické funkce a vztahy mezi nimi, základní věta algebry, algebraická a transcendentní čísla, fraktální geometrie, kardinalita číselných oborů. Poslední úprava: Kvasz Ladislav, prof. RNDr., DSc., Dr. (29.02.2024)
|
|
||
Studující bude schopen základní pojmy matematické analýzy motivovat a ilustrovat pomocí historicky relevantních příkladů. Bude schopen vysvětlit jednotlivé abstrakční zdvihy, ke kterým v dějinách došlo a které jsou často zdrojem kognitivních problémů u žáků. Poslední úprava: Kvasz Ladislav, prof. RNDr., DSc., Dr. (05.02.2025)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Nižňanská Kristýna, Mgr. (31.01.2022)
Poslední úprava: Kvasz Ladislav, prof. RNDr., DSc., Dr. (05.02.2025)
|
|
||
Esej na vybrané téma v rozsahu 3 - 6 normostran. Poslední úprava: Kvasz Ladislav, prof. RNDr., DSc., Dr. (05.02.2025)
|
|
||
Jarník, V. Diferenciální počet. Díl 1. 6. vyd. Praha: Academia, 1974. Jarník, V. Integrální počet I. 6., nezměn. vyd. Praha: Academia, 1984. (dostupné na http://matematika.cuni.cz/jarnik-all.html) Veselý, J. Matematická analýza pro učitele. 1. a 2. díl. Vyd. 2. upr. Praha: MATFYZPRESS, 2001. Gillman, L. a McDowell R. Matematická analýza. SNTL, Praha, 1980. Courant a Robbins: What is Mathematics? Oxford University Press. Peitgen, Jurgens a Saupe: Chaos and Fractals. Springer. Poslední úprava: Kvasz Ladislav, prof. RNDr., DSc., Dr. (29.02.2024)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7868 Poslední úprava: STEHLIKO (17.09.2019)
|
|
||
Studující vysvětlí motivaci zavedení základních pojmů. Studující s porozuměním formuluje definice vybraných konceptů v jednotlivých historických obdobích a prezentuje je pomocí konkrétních příkladů a protipříkladů. Poslední úprava: Kvasz Ladislav, prof. RNDr., DSc., Dr. (05.02.2025)
|