PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Soudobé vzdělávací technologie - OPNI4I103C
Anglický název: Contemporary Educational Technology
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Josef Procházka, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Předmět navazuje na předchozí výuku didakticky zaměřených předmětů studia. Zaměřuje se především na aktuální trendy vývoje vzdělávacích technologií, uplatnění konstruktivistické teorie učení, konstruktivních přístupů k edukaci a příslušných výukových metod. V souladu s didakticko-metodickou orientací magisterského studia je cílem předmětu rozvinout schopnost studentů didakticky a technicky vhodným způsobem transformovat nabyté vědomosti a dovednosti do reálných výukových aktivit s konstruktivním, resp. problémovým a projektovým zaměřením založeným na využití digitálních technologií, a tak celkově zlepšit způsobilost studentů ve směru praktické aplikace technologií ve vzdělávání. Princip učitelské přípravy uplatňovaný v tomto předmětu je založen na pedagogickém izomorfismu s preferencí konstruktivistických postupů učení, zejm. aktivním učení, tvořivé práci s technologiemi, postupech hodnocení a sebehodnocení. V souladu s tímto zaměřením studenti společně reflektují zkušenosti z vlastní výuky.
Poslední úprava: Procházka Josef, PhDr., Ph.D. (04.09.2019)
Literatura
  • ČERNOCHOVÁ, M., FUGLÍK, V., HOLÝ, R., PROCHÁZKA, J., RAMBOUSEK, V., ŠTÍPEK, J., VAŇKOVÁ, P. Rozvoj informačně technologických kompetencí na základních školách. Praha: ČVUT, 2013.
  • DOČEKAL, D. a kol. Dítě v síti: Manuál pro rodiče a učitele, kteří chtějí rozumět digitálnímu světu mladé generace. Praha: Mladá fronta, a. s., 2019. ISBN 978-80-204-5145-3
  • FEŘTEK, Tomáš. Co je nového ve vzdělávání. Praha: Nová beseda z. s., 2015.
  • FULLAN, M., LANGWORTHY, M. A Rich Seam: How New Pedagogies Find Deep Learning, London: Pearson, 2014.
  • GREENFIELDOVÁ Susan. Změna myšlení. Jak se mění naše mozky pod vlivem digitálních technologií. Brno: Bizbooks, 2016. 335 stran. ISBN 978-80-265-0450-4
  • HATTIE, John. Visible learning for teachers. Maximising impact on learning. London Routledge. 2012.
  • KALAŠ, Ivan a kol. (2013). Premeny školy v digitálnom veku. 1. vydání. Bratislava, Slovenská republika: Slovenské pedagogické nakladatelství. 256 stran. ISBN: 978-80-10-02409-4.
  • MEDINA, J. Pravidla mozku: nejnovější vědecké poznatky pro úspěch v práci, doma i ve škole. Brno: BizBooks, 2012, 286 s. ISBN 978-80-2650015-5
  • THORNBURG, D. From the Campfire to the Holodeck: Creating Engaging and Powerful 21st Century Learning Environments. New York: John Wiley & Sons Inc, 2013. ISBN: 978-1-118-63393-9
  • The NMC Horizon Report: 2018 Higher Education Edition. EDUCAUSE, 2018.
  • VANÍČEK, J., ČERNOCHOVÁ, M. Didaktika informatiky na startu. In STUCHLÍKOVÁ I., & JANÍK, T. et al. Oborové didaktiky: vývoj - stav - perspektivy. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7769-0. Str. 161-164. Dostupné z https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/549
  • ZOUNEK, J. a kol. E-learning. Učení (se) s digitálními technologiemi. Praha : Wolters Kluwer, 2016. ISBN: 978-80-7552-217-7
  • Metodický portál RVP.CZ http://www.rvp.cz/
  • Učitelský Spomocník. https://spomocnik.rvp.cz/
  • Podpora výuky: https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1919
Poslední úprava: Procházka Josef, PhDr., Ph.D. (03.10.2019)
Studijní opory

https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1919

Přístupové heslo do kurzu pro hosta je: akreditace

Poslední úprava: Procházka Josef, PhDr., Ph.D. (09.01.2020)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK