Předmět navazuje na předchozí výuku didakticky zaměřených předmětů studia. Zaměřuje se především na aktuální trendy vývoje vzdělávacích technologií, uplatnění konstruktivistické teorie učení, konstruktivních přístupů k edukaci a příslušných výukových metod. V souladu s didakticko-metodickou orientací magisterského studia je cílem předmětu rozvinout schopnost studentů didakticky a technicky vhodným způsobem transformovat nabyté vědomosti a dovednosti do reálných výukových aktivit s konstruktivním, resp. problémovým a projektovým zaměřením založeným na využití digitálních technologií, a tak celkově zlepšit způsobilost studentů ve směru praktické aplikace technologií ve vzdělávání.
Princip učitelské přípravy uplatňovaný v tomto předmětu je založen na pedagogickém izomorfismu s preferencí konstruktivistických postupů učení, zejm. aktivním učení, tvořivé práci s technologiemi, postupech hodnocení a sebehodnocení. V souladu s tímto zaměřením studenti společně reflektují zkušenosti z vlastní výuky.
Poslední úprava: Procházka Josef, PhDr., Ph.D. (04.09.2019)
Literatura
ČERNOCHOVÁ, M., FUGLÍK, V., HOLÝ, R., PROCHÁZKA, J., RAMBOUSEK, V., ŠTÍPEK, J., VAŇKOVÁ, P. Rozvoj informačně technologických kompetencí na základních školách. Praha: ČVUT, 2013.
DOČEKAL, D. a kol. Dítě v síti: Manuál pro rodiče a učitele, kteří chtějí rozumět digitálnímu světu mladé generace. Praha: Mladá fronta, a. s., 2019. ISBN 978-80-204-5145-3
FEŘTEK, Tomáš. Co je nového ve vzdělávání. Praha: Nová beseda z. s., 2015.
FULLAN, M., LANGWORTHY, M. A Rich Seam: How New Pedagogies Find Deep Learning, London: Pearson, 2014.
GREENFIELDOVÁ Susan. Změna myšlení. Jak se mění naše mozky pod vlivem digitálních technologií. Brno: Bizbooks, 2016. 335 stran. ISBN 978-80-265-0450-4
HATTIE, John. Visible learning for teachers. Maximising impact on learning. London Routledge. 2012.
KALAŠ, Ivan a kol. (2013). Premeny školy v digitálnom veku. 1. vydání. Bratislava, Slovenská republika: Slovenské pedagogické nakladatelství. 256 stran. ISBN: 978-80-10-02409-4.
MEDINA, J. Pravidla mozku: nejnovější vědecké poznatky pro úspěch v práci, doma i ve škole. Brno: BizBooks, 2012, 286 s. ISBN 978-80-2650015-5
THORNBURG, D. From the Campfire to the Holodeck: Creating Engaging and Powerful 21st Century Learning Environments. New York: John Wiley & Sons Inc, 2013. ISBN: 978-1-118-63393-9
The NMC Horizon Report: 2018 Higher Education Edition. EDUCAUSE, 2018.
VANÍČEK, J., ČERNOCHOVÁ, M. Didaktika informatiky na startu. In STUCHLÍKOVÁ I., & JANÍK, T. et al. Oborové didaktiky: vývoj - stav - perspektivy. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7769-0. Str. 161-164. Dostupné z https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/549
ZOUNEK, J. a kol. E-learning. Učení (se) s digitálními technologiemi. Praha : Wolters Kluwer, 2016. ISBN: 978-80-7552-217-7